پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
نیم نگاه

۴۰ روزنامه نگار ۵۰ راهکار

سرپرست وزارت ورزش پای صحبت و درد دل سردبیران و مدیران رسانه های ورزشی نشست.

دیروز با پیشنهاد سرپرست وزارت ورزش و جوانان و دعوت محسن معتمدکیا مدیرکل روابط عمومی وزارت ورزش جمعی از بزرگان رسانه های ورزشی همزمان با روز خبرنگار بیش از دوساعت چالش ها و مشکلات و نارسایی های موجود بر سر راه ورزش را بنا به درخواست آقای کیومرث هاشمی  وزیر، در فضایی کاملا آزاد و بدون تعارفات مطرح کردند و سرپرست وزارت فقط گوش داد و یادداشت کرد.

در واقع اگر همیشه وزیر می گوید و رسانه ها می نویسند اینبار رسانه ای ها گفتند و وزیر نوشت. در انتهای نشست جناب هاشمی گفتند که ۵۰ نکته مهم و مطرح شده را یادداشت برداشته تا برای ادامه راه بکار بندد.

این اتاق فکر کاملا آزاد و مستقل برای وزیر ورزش است و هر زمان مسئولی فضا را برای بیان نقطه نظرات اهالی رسانه مهیا کرده بزرگان رسانه که هرکدام گنجینه ای از اطلاعات ورزشی هستند با هدف کمک به بهبود ورزش راهکار ارائه کرده‌اند و این هنر متولیان است که چگونه از این تجارب ارزشمند استفاده کند  .

دکتر کیومرث هاشمی طی سخنانی به چالش های موجود در ورزش کشور پرداخت و از اینکه این موانع و مشکلات با کمک رسانه ها تعدیل می یابد تاکید کرده است.

سرپرست وزارت ورزش همچنین به نقش و اهمیت ورزش همگانی به ویژه دیپلماسی ورزشی اشاره کرد و یادآور شد که امروز دیپلماسی ورزشی به دیپلماسی ورزشگاه ها تبدیل شده است، درواقع یکی از بهترین راهکار ها در مجامع بین المللی گرفتن میزبانی تورنمنت ها و بازی های مهم جهانی و قاره است.

صرف نظر از همه ی موارد و مسائل آنچه که سرپرست دردآشنا وزارت ورزش را متمایز می سازد این است که وی با تعامل با اهالی رسانه اعتقاد دارد و تاکید بسیار بر این مسئله که وزارت ورزش و فدراسیون های ورزشی باید از نقد ها و پیشنهادات ورزشی نویسان و کارشناسان رسانه استقبال کنند تا در مسیر هموار تری گام بردارند.

نویسنده: حسین علی اسماعیلی