چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
پیروزی ارزشمند نوجوانان در سن خوآن

عبور از ماراتن صربی...

تیم والیبال نوجوانان ایران که دور مقدماتی پیکار های سن خوآن را در گروهی آسان پشت سر گذاشته بود شب گذشته در مرحله یک هشتم نهایی رقابت های قهرمانی زیر 19 سال جهان ماراتن سنگینی را برابر تیم صربستان برگزار کرد.

تیم ایران در پنج ست به ترتیب با نتایج ۱۱ بر ۲۵، ۲۵ بر ۱۹، ۲۴ بر ۲۶، ۲۵ بر ۱۸ و ۱۵ بر ۱۲ به پیروزی رسید تا بلندقامتان ایران به دور بعدی این مسابقات (مرحله یک چهارم نهایی) صعود کنند.

تیم والیبال ایران در بخش حمله موفق شد ۶۳ امتیاز کسب کند و این درحالی بود که صربستان در این بخش تنها به کسب ۵۸ امتیاز بسنده کرد.

در دفاع روی تور، والیبال ایران تیم برتر میدان بود چرا که ملی پوشان از این بخش ۱۳ امتیاز به دست آوردند. در تیم مقابل، صربستان ۱۲ امتیاز از دفاع کسب کرد.

در امتیاز سرویس مستقیم، والیبال ایران پنج امتیاز به دست آورد و در این بخش، صربستان چهار امتیاز کسب کرد.

تیم ایران در دو ست اول با آبشار های سرعتی طاها بهبود نژاد و آرمین قلیچ نیازی و آبشار های پشت خط ابوالفضل مهدیان حریف را کنار زد و در ست پنجم نیز زمانی که متین حسینی به عنوان دریافت کننده ایفای نقش می کرد خوب ظاهر شدند.

محمدرضا آل جلیل در قطر پاسور به جای مهدیان پخته عمل کرد و عمران گوگجیلی پاسور تیم در تقسیم پاس موفق ظاهر شد، تیم ایران با این پیروزی ارزشمند به جمع هشت تیم برتر صعود کرد تا به همراه تیم های مصر، بلژیک، فرانسه، بلغارستان، آمریکا و ایتالیا و کره جنوبی بخت خود را برای حضور در مرحله نیم نهایی بیآزمایند.

برزیل و آرژانتین حذف شدند و ژاپن قهرمان آسیا هم به جمع سوته دلان پیوست اما در این سنین پشتوانه سازی و آموزش درست کمتر از کسب عنوان قهرمانی نخواهد بود.

نویسنده: جمشید حمیدی