پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
یادگار ماندگار

حیف از باشگاه آرارات و آن کانون رفاقت

تیم فوتبال باشگاه آرارات با نیم قرن حضور پیوسته و موثر در بطن فوتبال باشگاهی, به واقع جایگاهی رفیع در خاطر فوتبالدوستان قدیمی داشت.

نامهایی به راستی فراموش ناشدنی همچون: گارنیک محرابیان, لئون کورائیان, کنستانت هاراطونیان, هاملت آصفیان,  کارو حقوردیان، آرشاویر ملکی, آندرانیک اسکندریان, گارنیک شهبندری, آبو امیریان, وازگن صفریان, باغدیک عابدیان, مارکار نرسسیان, ورژ بخشی, ماسیس هاکوپیان, ادموند اختر , ادموند بزیک اما حضور موثر و اغلب درخشان, تنها یک بخش از ماهیت تیم فوتبال باشگاه محبوب آرارات می باشد و وجه دیگر این باشگاه معتبر و پویای پایتخت را می توانیم در فعالیت های انسانی و خیر خواهانه  جست و جو کنیم.

بچه های ارارات هر زمان که احساس نموده اند بوجودشان نیاز است , قبل از سایرین  پای در میدان عمل نهاده و  بوظیفه انسانی خود عمل کرده اند .

به گزارش سایت جام تخت جمشید، زمستان سال ۱۳۵۹, همآن روزها که خاک وطن عزیزمان, آماج هجوم سربازان کشور همسایه قرار گرفته و کلیه رقابتهای ورزشی و باشگاهی و ملی نیز تعطیل گشته بود. این تیم فوتبال باشگاه محبوب ارارات بود که پیشقدم شد تا با برگزاری یک مسابقه خیریه, همراه با تیم فوتبال هما , گامی در راه حمایت از هموطنان جنگ زده بر دارد. یک روز پرشکوه و فراموش نشدنی در آغوش امجدیه پیر .... روزی که لذت و حلاوت فوتبال  با طعم دلنشین عشق به میهن آمیخته شد و از دل آن , هزاران هزار غنچه ی امید  روئید. گرمایی بس دلنشین, که بنقل از کیهان ورزشی، بیکباره در یک عصر سرد زمستانی، یخ قطور ورزش ایران را آب نمود .

آن روز بازیکنان تیم فوتبال ارارات,  در حالی پای به میدان مهر و دوستی نهادند که در دست هریک چند شاخه گل میخک سرخ مشاهده می شد، گلهایی زیبا که سرانجام تقدیم ۲۵ هزار تماشاگر مشتاق و نیکوکار فوتبال شد. آنها که با تهیه ی بلیط های صد تومانی برای یک رویداد دوستانه (که بواقع, ان روزها مبلغی قابل توجه بود, نمایشی از تجلی عشق و ایثار به ایران و ایرانی بر پا کردند.

البرز ورزشی: حیف است آرارات این باشگاه سازنده که همواره کانون مودت و دوستی در جامعه بوده دیگر در صحنه های مسابقات ورزشی حضور ندارد. آرارات در اکثر رشته های ورزشی از جمله والیبال، بسکتبال و بوکس فعال و اثر گذار بود و آنچه که ما امروز دنبال آن هستیم رد پایی است که نباید پاک شود.

گزارش: ج - دوستدار