پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
لیگ بیست و سوم و دهها اشکال اجرایی،

نبرد گلادیاتورها را سپاهان برد!

بازی پرسپولیس در ورزشگاه تخریب شده آزادی و بدون حضور تماشاگر و اوضاع نامناسب زمین چمن ورزشگاه نقش جهان  و نبود var را باید از اشکالات اساسی لیگ‌۲۳ دانست!

بعد از مدت ها انتظار و وعده دادن بالاخره لیگ باشگاهی آغاز شد.

شرایط بد سکوهای آزادی و نشان دادن تصاویر آوار و نخاله ها از طریق تلویزیون بسیار زشت و زننده بود.

برگزاری مسابقه بدون حضور تماشاگر هم از جمله اقداماتی است که اساس فوتبال باشگاهی را مختل می کند.

باید در این زمینه فکری عاجل داشت و برای آماده سازی ورزشگاه در کوتاه ترین زمان تلاش کرد. البته چمن آزادی هم شرایط استانداردی نداشت.

شاید بلندی چمن برای نگه داشت آن صورت گرفت تا در گرمای بی سابقه کمتر آسیب ببیند!

پرسپولیس قهرمان فصل گذشته با حضور کنعانی و زاهدی به عنوان نفرات جدید و حفظ ثبات تیمی با بردی خفیف برابر آلومینیوم بازی‌ها را آغاز کرد.

شاگردان یحیی بازی روان و هماهنگی نداشتند. اراکی ها هم به دلیل تغییرات زیاد تیغ شان به حریف نچربید و به باختی تازه تن دادند.

در ورزشگاه نقش جهان و با حضور خیل تماشاگران صفاهانی، شاگردان مورایس با توپ پر رقابت‌ها را استارت زدند. سپاهان با ترکیبی هجومی و  با بازی شناور از همان ابتدا بر تراکتور برتری داشت.

حضور مغانلو و اسدی و شکاری در صف مهاجمان حقیقتا غیر قابل مهار بود. ضمن آنکه آل کثیر و کاوه رضایی هم در ترکیب نبودند. تراکتوری ها هم که  با ترکیبی متفاوت و تغییرات بنیادین لیگ را آغاز کرده اند، نمایش خوبی نداشتند و شکستی سنگین را پذیرا شدند.

حیف که ورزشگاه زیبای نقش جهان زمین چمن نامناسبی دارد و در نگهداری آن مدیریت درستی صورت نگرفته است! استقلال در گرمای طاقت فرسای خوزستان و در مصاف با  نفت آبادان کاری بزرگ صورت داد و به بردی روحیه ساز دست یافت.

نکونام و شاگردانش برای جمع و جور کردن تیم به زحمت افتادند.

شرایط بغرنج استقلال و مدیریت بد آن، ‌بر روح و روان نکونام و بازیکنانش اثر منفی گذاشته بود، اما تلاش آنها و دوندگی و کار تیمی آبی ها دور از انتظار بود. نفتی ها در حضور هوادارانشان نمایش خوبی نداشتند و در تمام مقاطع از جمله تاکتیک تدافعی ضعف جدی داشتند.

در هفته نخست باخت فولاد خوزستان و نفت آبادان سوال بر انگیز بود. استقلال خوزستان هم در برابر شمس آذر تا آستانه شکست پیش رفت و به زحمت به تساوی رسید.

به ثبت نرسیدن بازیکنان کلیدی فولاد هم از ابهامات هفته نخست بود و منصوریان را وادار به تغییرات اساسی در ترکیب اولیه کرد.

کسر شش امتیاز از تیم تازه وارد شمس آذر هم خبر ساز شده و احتمال کناره گیری آنها وجود دارد!!

ذوب آهن با برد ۲ بر ۱یک برابر ملوان در انزلی کاری بزرگ صورت داد.

هوادار و مس به تساوی رسیدند.

گل گهر هم که با سه گل بر فولاد غلبه کرد، نشان داد که با هماهنگی و انسجام در رقابت‌ها حاضر شده است.

پیکان با تیمی جوان و با انگیزه در قائم شهر با نساجی مصاف داد.

رسول خطیبی تیمی هماهنگ و ساخته و پرداخته را روانه مسابقات کرده و رحمتی هم با نساجی در صدد احیا مجدد این تیپ دوست داشتنی است.تساوی حاصل جدال این دو تیم بود.

جدا از نتایج حاصله باید از نبودvar  در فوتبال باشگاهی گلایه کرد.

وعده چند ساله مدیران فوتبالی محقق نشد و کماکان باید مسابقات را بدون این سیستم و کمک به داوران برگزار کنیم و مانند همیشه شاهد خیل اعتراضات به تصمیمات داوران باشیم.

امیدواریم در هفته های بعد شاهد بازی‌های با کیفیت و تماشاگر پسند باشیم و مسئولان برای رفع و رجوع کاستی ها تلاش کنند.

نویسنده: احمد میرزاییان