پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
الحان خوش خروس ها فرانسوی

نائب قهرمانی ارزشمند برای نوجوانان ایران

خروس های خوش الحان فرانسوی آوای قهرمانی سر دادند و نوجوانان پرتلاش ایرانی با شکست در دیدار پایانی به عنوان نائب قهرمانی دست پیدا کردند.

تیم والیبال فرانسه سوای اینکه بازیکنان بسیار خوش آتیه در ترکیب داشت کار تاکتیکی پرورده شده ای را هم ارائه داد.

سلیمان بلمانی مربی مسلمان و تونسی این تیم سال ها است که در فرانسه دست اندرکار پشتوانه سازی است. وی را در سال 2015 در تیخوآنا مکزیک دیده بودیم، همان سالی که تیم ایران با سرمربیگری ایرج مظفری و مربیگری احمد لاهوتی و... و بازیکنانی همانند جواد معنوی نژاد در رتبه چهارم جای گرفته بود.

بلمانی می گفت: ما اصراری بر قهرمانی در این رده سنی نداریم مهم این است که بتوانیم در چارچوب تاکتیک ها و فلسفه تعیین شده پشتوانه سازی کنیم و می بینیم که بسیاری از ستارگان ادوار مختلف را همین مربیان پایه می سازند.

اما تیم ایران که فدراسیون والیبال برای تدارک آن سنگ تمام گذاشت و دو سال تحت پوشش مالی باشگاه کاله (شمس) در لیگ یک بزرگسالان شرکت کرده بود بازیکنانی باتجربه و آماده را در اختیار داشت که بعد از نمایش کمرنگ در قهرمانی آسیا دگرگون شد و حضور عادل غلامی سرعتی زن سابق تیم ملی در کادرفنی سبب شد تا بازیکنان با استعداد ما شیوه دفاع در روی تور را بیاموزند و از قضا دفاع و سرویس فاکتور های مهم تیم ایران برای نائب قهرمانی است.

از نگاه ما کسب مدال نقره پیکار های جهانی زیر 19 سال اهمیت به سزایی برای تیم اعزامی دارد، جایی که ژاپن قهرمان آسیا، برزیل، آرژانتین و... از دور رقابت ها حذف شده بودند.

در تیم ایران بازیکنان آینده دار وجود داشته که باید برای ارتقا فنی و کیفی آنها برنامه ریزی کرد، طاها بهبودی نیا و محمدرضا آل جلیل و به ویژه آرمین قلیچ نیازی از جمله این بازیکنان هستند.  قلیچ نیازی سرعتی زنی انفجاری است که به لطف سرعت پا و دست می تواند خلا به وجود آمده در قطر سرعتی تیم ملی را پر کند.

در این تیم نیز گنبدی ها و گلستانی ها کاری کردند کارستان، هرچند که باید از ماهان برزکار نماد جدیدی از والیبال نصف جهان و ابوالفضل مهدیان قطر پاسور آملی و عمران گوگجلی به نیکی یاد کنیم. در اینباره البته بیشتر خواهیم نوشت.

دو ایرانی در تیم منتخب جهان

  1. ارزشمندترین بازیکن: ماتیاس هنو از فرانسه
  2. بهترین مدافعان میانی: آرمین قیلچ‌نیازی از ایران و جوریس سدیک از فرانسه
  3. بهترین مهاجمان قدرتی: ماتیاس هنو از فرانسه و ووجین لی از کره‌جنوبی
  4. بهترین لیبرو: مرتضی طباطبایی از ایران
  5. بهترین پاسور: تیزی اوآلو امیر از فرانسه
  6. بهترین قطر پاسور: توماس پوچول از فرانسه

رده‌بندی نهایی تیم های هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان:

  1. فرانسه
  2. ایران
  3. کره‌جنوبی
  4. آمریکا
  5. بلغارستان
  6. بلژیک
  7. ایتالیا
  8. مصر
  9. برزیل
  10. اسلوونی
  11. ژاپن
  12. مکزیک
  13. آرژانتین
  14. کلمبیا
  15. صربستان
  16. پورتوریکو
  17. هند
  18. کاستاریکا
  19. شیلی
  20. نیجریه

نویسنده: جمشید حمیدی