پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

محض خالی نبودن عریضه

باز هم تبعیض جنسیتی در ورزش و باز هم دختران مورد کم لطفی قرار گرفتند، می فرمایید چطور اخبار ذیل را مرور کنید و در همین حال توجه داشته باشید که ارزش گردشگری در ورزش چیست و چینی ها دراین زمینه نیز از کاه کره گرفته اند!!

کسر سهمیه بانوان دونده

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: ستاد عالی بازی‌های آسیایی هانگژو پس از آخرین جلسه خود در مورد تعداد سهمیه‌های رشته‌های مختلف در این دوره از بازی‌ها، یک سهمیه زنان به سهمیه‌های دوومیدانی اضافه کرد تا این رشته با ۶ مرد و ۳ زن به هانگژو اعزام شود. با اینکه فدراسیون دوومیدانی درخواست ۹ سهمیه در بخش مردان و پنج سهمیه در بخش زنان داده بود اما با این تعداد موافقت نشد و اکنون هم مشخص شده که یک سهمیه زنان هم از این رشته گرفته شده است.

به این ترتیب دوومیدانی با شش ورزشکار مرد و دو زن به هانگژو اعزام می‌شود.

وزنه بردار فراموش شده

اداره کل ورزش و جوانان استان البرز اقدام به تجلیل از قهرمان وزنه‌برداری جوانان آسیا کرده است و این در حالی است که در این مراسم، دختر وزنه‌بردار که نایب قهرمان آسیا شد، دعوت نبوده است.

لعیا کریمی دختر وزنه‌بردار ایران در دسته ۷۱ کیلوگرم وزنه‌برداری نوجوان آسیا با رکورد ۸۳ یک ضرب، ۹۱ دوضرب و مجموع ۱۷۴ کیلوگرم نایب قهرمان آسیا شد. او در یک ضرب نقره و در دوضرب برنز گرفت.

پس از قهرمانی آسیا ۲۰۲۳، اداره کل ورزش و جوانان استان البرز از علیرضا اسفندیاری قهرمان جوانان آسیا تجلیل کرد اما گفته می‌شود در این مراسم از لعیا کریمی دیگر وزنه‌بردار این استان دعوت نشده است.

ورزش و گردش

هانگژو شهر میزبان بازی‌های آسیایی با هدف جذب گردشگران جهانی به این رویداد پکیج‌های هدیه در نظر گرفته است.

بازی‌های آسیایی از اول مهر آغاز خواهد شد که چینی‌ها به منظور جذب گردشگر در نظر دارند این بسته‌های هدیه را از طریق قرعه‌کشی بین توریست‌ها توزیع کنند. این بسته‌های هدیه برای گردشگران بین‌المللی بخشی از یک کمپین گردشگری دیجیتال است که در ژوئن راه‌اندازی شد تا بازدیدکنندگان را برای سفر به چین برای بازدید از شهر شعر زنده تشویق کند.

هر بسته هدیه شامل کارت مترو ۷ روزه، بلیت رایگان ۴۸ جاذبه چین و کارت تلفن به ارزش ۱۰۰ یوان چین است‌. این دوره از بازی‌ها قرار بود سال گذشته برگزار شود که به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد