چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه

گشتی در دنیای خبر

تایید دوپینگ کشتی پهلوانی و رکورد نازل دوچرخه سواری دختران در گلاسکو و نمایش تنیسور جوان در پینگ پنگ اهم اخبار منهای فوتبال تا این لحظه است که مروری گذرا از آنها داریم.

صدرنشینی تنیسور جوان

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: در آخرین روز رقابت های تنیس روی میز آزاد جهانی (کانتندر) تونس، بنیامین فرجی ملی پوش نوجوان تنیس روی میز کشورمان در رده سنی زیر ۱۵ سال بعد از صدرنشینی در گروه خود، در مرحله ۱/۸ پایانی با قرعه استراحت روبرو شد.

فرجی در مرحله ۱/۴ پایانی ۳ بر یک حریف الجزایری را شکست داد و در نیمه نهایی در یک بازی نزدیک با نتیجه ۳ بر ۲ روحان دنی از انگلیس را از پیش رو برداشت و فینالیست شد.

فرجی در فینال این رده سنی به مصاف واسیم اسید از تونس رفت و مقتدرانه با نتیجه ۳ بر صفر نماینده کشور میزبان را شکست داد و قهرمان شد.

بنیامین فرجی پیش از این در رده سنی زیر ۱۷ ساله ها در فینال مقابل این حریف تونسی شکست خورده بود و مدال نقره ی رده سنی زیر ۱۷ سال را به گردن آویخته بود.

تایید دوپینگ

با اعلام آزمایشگاه مرجع، آنالیز نمونه ادرار این ورزشکار که در زمان مسابقات کشتی پهلوانی قهرمانی کشور بهمن ماه ۱۴۰۱ اخذ شده بود، وجود دو ماده ممنوعه تاموکسیفن زیرگروه مدولاتورهای هورمونی و متابولیک S۴ و نورآندروسترون متابولیت ناندرولون از زیر گروه استیروئیدهای آنابولیک کلاس S۱ است.

شورای صدور رای ایران نادو در جلسه‌ای پس از بررسی مستندات و توضیحات ورزشکار، ضمن محرز دانستن اصل تخلف ۲.۱ و ۲.۲ و کافی ندانستن ادله جهت بخشودگی و یا کاهش دوره محرومیت، مرتضی میرزایی را به استناد ماده ۱-۱-۲-۱۰ از قوانین ملی مبارزه با دوپینگ ایران، به مدت ۴ سال، از تاریخ ۱۴۰۲/۰۴/۰۴ تا ۱۴۰۶/۰۴/۰۳ از کلیه فعالیت‌های ورزشی محروم کرد.

رده 56 برای رکابزن دختر

در ادامه مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی جهان ۲۰۲۳ گلاسکو، دختر رکابزن ایران در ماده کراس‌کانتری کوهستان به رقابت پرداخت. فرانک پرتوآذر در رقابت با ۶۴ رکابزن در رده پنجاه‌وششم جهان قرار گرفت. دو رکابزن مسابقه را تمام نکردند و دو رکابزن هم در خط استارت قرار نگرفتند.

این ماده در المپیک و بازی‌های آسیایی هم وجود دارد. پرتوآذر چهل روز دیگر در همین ماده در بازی‌های آسیایی هانگژو به رقابت می‌پردازد. او در مسافت کوتاه کراس کانتری در رده سی‌وسوم جهان قرار گرفت.