پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

خاطری: الگوی من اسمیت و رحیمی هستند

کشتی ایران به روایتی مرهون خطه مازندران است، استانی که پهلوانک ها و قهرمانان بزرگ از گوشه و کنار آن سر بر می آورند و رویدادی نیست که خبری از افتخار آفرینی های مازنی ها نباشد.

اهورا خاطری یکی از این مازندرانی ها است که در قهرمانی اخیر جهان چشم ها را خیره کرده است. وی اهل شهر ساری مرکز استان مازندران است.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی؛ خاطری در مورد الگوی خود در کشتی اظهار کرد: از کشتی گیران خارجی جان اسمیت آمریکایی و از کشتی گیران داخلی حسن رحیمی الگوی من هستند.

خاطری در مورد شگردش در کشتی تصریح کرد: شگرد اصلی من زیرگری آن هم زیر سمت راست است و با این شگرد توانستم تمامی رقبای قدرتمند خود را شکست دهم.

وی در مورد عملکردش در رقابت های جهانی اظهار داشت: پس از قهرمانی در رقابت های قهرمانی آسیا، انگیزه ام بیشتر شد و در مسابقات جهانی نیز که سطح خیلی بالایی داشت در دور نخست حریف اسلواکی را با نتیجه 12 بر 1 مغلوب کردم. دومین حریفم از کشور روسیه و بسیار توانمند بود که به لطف خدا توانستم با نتیجه 5 بر صفر شکستش دهم. در مرحله نیمه نهایی نیز سخت ترین حریفم که از آمریکا بود را با نتیجه 5 بر 2 از پیش رو برداشتم و در دیدار فینال نیز حریف ارمنستانی را 12 بر صفر مغلوب کردم.

خاطری گفت: البته تمامی تیم زحمت کشیدند و توانستیم با کسب 2 مدال طلا، 2 مدال نقره و 2 مدال برنز به عنوان قهرمانی برسیم.

وی ادامه داد: جا دارد از بهنام احسان پور یکی از بهترین مربیانی که دیده ام که هم از نظر فنی و هم از نظر اخلاقی یک الگو است و تلاش های شبانه روزی کادر فنی قدردانی کنم.

خاطری تصریح کرد: حضور در کمپ تیم های ملی، استفاده از امکانات فوق العاده آن و تمرین مشترک با تیم ملی بزرگسالان بسیار برای ما که در رده ی نوجوانان هستیم مفید بود.