پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
پدیده بیمه شده؟!

طلوع نوستارگان نصف جهان در سن خوآن

اصفهان بنا بر روایات نخستین شهر ایران است که والیبال را آغاز کرده است.

در اینباره البته باید بیشتر کنکاش کرد ولی همین شهر زیبا و تاریخی ستارگان زیادی به والیبال ایران تحویل داده که در سطح ملی حرف های زیادی برای گفتن داشتند. شاید ارجح ترین آنان محمد عقیق بود اما جواد پروش، مرتضی ماموریان، مهدی تفنگساز، هوشنگ حق شناس، حسین رجایی، محسن عندلیب، فرهادی آهنگران، مهران زارع جمله این ستارگان عرصه والیبال بودند ولی عجیب اینکه بعد از محمد جواد معنوی نژاد کمتر بازیکنی از نصف جهان در والیبال مردان مطرح شد تا اینکه در مسابقات اخیر نو‌جوانان زیر ۲۹سال دنیا در سن خوآن آرژانتین شاهد طلوع دو نو ستاره از حاشیه زاینده رود بودیم.

ماهان برزکار استعدادی از بهارستان اصفهان که در پست دریافت کننده حضوری موفق داشت. ساعد گیری خوب، ضرب دست و مچ در اختیار به هنگام نواختن آبشار او را بازیکنی امید ساز نشان داده است.

 برزکار متولد 1386 است و دوره آینده نیز می تواند در خدمت تیم ایران باشد و به نوعی این پست را بیمه کند. دیگر بازیکن اصفهانی نوجوانان پوریا عرب، کمتر به وی بازی رسید اما در دفاع و حمله روی تور و بازی با دست مدافعان مهارت دارد عرب از استعداد های خمینی شهر است.

بدون تردید درخشش این بازیکنان سبب افزایش انگیزه در بین نو‌جوانان سایر شهر ها کاشان، برخوار، درچه، سنیرم، شاهین شهر و... خواهد شد و پسران این دیار همانند دخترانشان حرف اول والیبال ایران خواهند شد.

نویسنده: جمشید حمیدی