پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

نورافکن به تیم ملی می‌رسد

خبر خوب برای تیم ملی این است که امید نورافکن به جام ملت‌های آسیا می‌رسد.

با مصدومیت امید نورافکن، هافبک تاثیرگذار و قدرتی تیم فوتبال سپاهان، نه‌ تنها مورایس سرمربی پرتغالی این تیم دچار نگرانی شده و حالا باید در غیاب این بازیکن برای حدود دو ماهی تیمش را راهی میدان کند بلکه امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی نیز با شرایطی شبیه به مورایس از حالا نگران است؛ چراکه ممکن بود این بازیکن که حالا تبدیل به یکی از ارکان موفقیت تیم ملی شده و به‌طور ثابت در ترکیب تیم ملی به میدان می‌رود را برای جام ملت‌های آسیا در اختیار نداشته باشد.

 نورافکن که در اردوی ترکیه همراه با سپاهان دچار پارگی مینیسک شده و روزهای ابتدایی فصل همراه با تیم اصفهانی را از دست داد بلافاصله بعد از بازگشت به ایران پای خود را به تیغ جراحان سپرده تا هر چه زودتر به میادین بازگردد.

 از سوی دیگر با این مصدومیت اخبار متفاوتی درباره مدت زمان طول درمان و دوری نورافکن از میادین منتشر شده و حتی برخی عنوان کردند این بازیکن جام ملت‌های آسیا را از دست خواهد داد.

این درحالی است که برخی رسانه‌های اصفهانی از جمله مدیران رسانه‌ای باشگاه سپاهان بعد از این اتفاق مدعی شدند او تنها در چهار هفته ابتدایی لیگ برتر غایب خواهد بود.

بر همین اساس نورافکن در جلسه ‌تمرینی هفته گذشته سپاهان که با حضور هواداران و رسانه‌ها برگزار شد حضور نداشت اما مدیر این تیم اعلام کرد دلیل غیبت نورافکن انجام فیزیوتراپی است. با این وجود مشخص شد مدافع سپاهانی‌ها شرایط جسمانی خوبی نداشته و پس از انجام آزمایشات‌ پزشکی، مینیسک زانوی وی پاره شده است‌.

 از آنجایی که معمولا مصدومیت‌ هایی که منجر به پارگی مینیسک شده با طول درمان 6 تا 8 هفته‌ای به پایان رسیده و بازیکن مصدوم درصورت انجام فیزیوتراپی و تمرینات بازتوانی منظم می‌تواند بعد از حدود 2 ماه به تمرینات تیمش اضافه شود بنابراین می‌توان از حالا این انتظار را داشت که بعد از فیفادی مهرماه یعنی خیلی زودتر از پایان نیم‌فصل اول رقابت‌های لیگ برتر، نورافکن به تمرینات سپاهان اضافه شده و به این ترتیب به‌صورت قطعی به جام ملت‌های آسیا 2023 قطر می‌رسد تا درصورت صلاحدید کادرفنی و دعوت به تیم ملی در جمع شاگردان قلعه‌نویی قرار گیرد.

گزارش: نیلوفر مژدهی