پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
جنگ گلادیاتور ها در مسابقات جهانی صربستان

زارع در انتظار تاج قهرمانی کشتی جهان

یلان کشتی ایران کم کم آماده شرکت در مسابقات جهانی صربستان می شوند. حدود یک ماه تا این آوردگاه مهم باقی مانده است و تمام هم و غم پهلوانان و مربیان ایرانی تداوم سربلندی در پهنه ی بین المللی است.

حضور کشتی گیران سرشناس و مطرح دنیا از جمله طاها آکگل دارنده مدال های طلا و برنز المپیک و چندین مدال طلا، نقره و برنز جهان، گنو پتریاشویلی دارنده مدال های نقره و برنز المپیک و چندین مدال طلا، نقره و برنز جهان و امیرحسین زارع دارنده مدال های برنز المپیک و طلا و برنز جهان از کشورمان سطح این رقابت ها را بالا برده است.

امیرحسین زارع که در سال ۲۰۲۱ و در شهر اسلو نروژ توانست مدال طلای سنگین وزن جهان را از آن خود کند، در حرکتی نمایشی تاج پادشاهی بر سرنهاد و کمربند قهرمانی را بر کمر بست و این موضوع به مذاق رقبایش از جمله آکگل ترکیه ای خوش نیامد.

نماینده کشورمان سال گذشته در یک غافلگیری قافیه را به حریف ترک باخت و آکگول ترک به جبران شکست نروژ، تاج پادشاهی را به صورت نمادین بر سر نهاد تا موجبات کری خانی را با زارع جوان به وجود آورد. اما امسال شرایط با حضور گیبل استیوسون آمریکایی متفاوت شده است، چرا که این کشتی گیر گمنام در اولین حضورش در المپیک ۲۰۲۰ توکیو مدال طلا را از چنگ رقیبان اصلی این وزن ربود و خود را به عنوان یک حریف گردن کلفت معرفی کرد.

این حریف سیه چرده آمریکایی که تنها قهرمانی پان آمریکن در سال ۲۰۲۱ و پس از آن قهرمانی المپیک (به دلیل کرونا المپیک توکیو با یک سال تأخیر برگزار شد) را در کارنامه دارد، در مسابقات جهانی سال های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ شرکت نکرد و حتی زمزمه های حضورش در مبارزات قفس به گوش می رسید، اما به یکباره هوس کسب دومین مدال طلای المپیک را کرده و می خواهد با حضورش در رقابت های جهانی امسال خط و نشانی برای حریفان خود بکشد.

حال باید دید که امیرحسین زارع نماینده جوان کشورمان، که با گذر از سد حریفان قدرتمند داخلی از جمله امیررضا معصومی خود را به عنوان نماینده بلامنازع سنگین وزن کشتی آزاد ایران معرفی کرده است، با برطرف کردن نقاط ضعف خود و افزودن بر نقاط قوت می تواند در این آوردگاه بزرگ بار دیگر تاج پادشاهی را برسر کند یا خیر، قطعا یک ماه دیگر شاهد مبارزات تماشایی در این وزن خواهیم بود و به عنوان یک هموطن دوست داریم که نه تنها امیرحسین زارع بلکه تمامی کشتی گیران کشورمان در این مسابقات تاج پادشانی را بر سر بگذارند.

گزارش: احمد دباغ