پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
محض خالی نبودن عریضه

نمونه ای از میلیون ها بانوی خوش ذوق و شجاع

بانوان ایرانی همواره طول تاریخ سرشار از ذوق، عاطفه و شجاعت بودند. آنها در پاسداری از فرهنگ و آیین ایرانی هرگز کوتاهی نکردند و ما امروز یک نمونه از هزاران که هیچ میلیون ها بانوان ایرانی را معرفی می کنند.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: مینا حقانی بانوی تحصیلکرده، هنرمند و ورزشکار خوزستانی، توانست برای اولین بار بر فراز قله ی دماوند با شاهنامه خوانی خود، شاهنامه ی فردوسی را گرامی بدارد.

حقانی جزو زنان توانمند ایرانی است که پیش از این نیز توانسته بود اولین و تنهاترین زورخانه گردشگری کشور را به همراه همسرش مرشد علی اکبریفر در مسجدسلیمان برپا کند و یک بنای ثبت ملی شده را از حالت متروکه و بلااستفاده در همین شهر به یک نقطه مهم تبدیل کند.

به گزارش ایسنا، حقانی اولین و تنها زن فعال در هیات زورخانه ای بوده است که فعالیت های خیرخواهانه بسیاری را در راستای توسعه ورزش زورخانه ای انجام داده است و در برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در سال 1401 به میزبانی خوزستان نقش بسیار مهمی را ایفا کرد.

او اواخر تیرماه سال جاری نیز توانست با صعود از یال شرقی دماوند بر روی قله به اجرای شاهنامه خوانی بپردازد و رکورد دیگری را در کشور به خود اختصاص دهد. صعود فنی ترین مسیر در ایران مسیر گرده ی آلمان ها به فاصله ی یک روز از صعود شمال شرقی دماوند نشان از توانایی بالای او در این رشته دارد.