پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

عربستان خطری برای لیگ‌های اروپایی

عملکرد عربستان در نقل و انتقالات تابستانی موجب نگرانی کشور اروپایی شده است.

موجی که باشگاه‌های عربستانی در فوتبال آسیا و حتی دنیا به راه انداخته‌اند ظاهرا قرار نیست به این زودی به پایان برسد. ستاره‌های فوتبال دنیا یکی پس از دیگری راهی تیم‌های این کشور می‌شوند و به گفته مدیران این لیگ، روند جذب بهترین‌های فوتبال دنیا همچنان ادامه دارد و احتمالا به‌زودی نام‌های بزرگ دیگری راهی عربستان خواهند شد.

در‌حالی‌که بازیکنان شاخصی همچون کریم بن‌زما، ریاض محرز و سادیو مانه در این تابستان به عربستان رفته‌اند اما مایکل امنالو، مسئول نقل‌و‌انتقالات لیگ عربستان معتقد است که این پایان راه نیست و حتی در همین پنجره تابستانی باز هم شاهد خریدهای گران‌قیمت و پر سر‌و‌صدا خواهیم بود.

 امنالو که پیش از این به‌عنوان مدیر در باشگاه چلسی مشغول به‌ کار بوده است نقشی مهم در انتقال بازیکنانی چون بن‌زما، کریس رونالدو و محرز به این کشور داشته و توانسته آنها را با حقوق‌های نجومی برای بازی در لیگ حرفه‌ای عربستان متقاعد کند.

همین هفته پیش بود که ریچارد مسترز، رئیس لیگ برتر انگلیس گفت که عربستان‌سعودی را خطری برای لیگ جزیره نمی‌بیند اما آنها باید به دقت شرایط این کشور و جابه‌جایی‌ها را زیر نظر داشته باشند.

امنالو درباره شرایط کنونی و خریدهای احتمالی می‌گوید: «من دوست دارم بازیکنی مثل کیلیان امباپه در اینجا بازی کند. حتی حضور بازیکنی مثل هری‌کین در اینجا دور از ذهن نیست و ما در اینجا می‌خواهیم بهترین بازیکنان جهان را در اختیار داشته باشیم. مطمئن باشید در چند سال آینده این اتفاق رخ خواهد داد و به‌زودی شاهد حضور ستاره‌های بیشتری در اینجا خواهیم بود. لیگ عربستان به‌زودی تبدیل به محلی برای حضور بهترین‌های فوتبال دنیا می‌شود و هر بازیکنی که بخواهد در بالاترین سطح بازی کند راهی این لیگ خواهد شد. ما منابع کافی در اختیار داریم و می‌توانیم بهترین‌ها را در لیگ خود داشته باشیم. هنوز ممکن است چند سورپرایز دیگر در راه باشد

مساله اصلی اینجاست که مهلت نقل‌و‌انتقالات عربستان 20 سپتامبر به پایان می‌رسد، یعنی 19 روز پس از اروپا و به همین دلیل تیم‌های این قاره ممکن است در این فاصله بازیکنانی را از دست بدهند که امکان جانشینی آنها را نداشته باشند و این موضوع می‌تواند برای آنها دردسرساز شود.

گزارش: نیلوفر مژدهی