چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
نگاه کارشناس

عسگرنیا: نیمه پر لیوان را ببینیم

تیم ملی بسکتبال زنان ایران در آخرین دیدار خود از دور گروهی کاپ دسته دوم آسیا به مصاف اندونزی رفت و با نتیجه ۶۵ بر ۵۶ شکست خورد.

معصومه اسماعیل‌زاده، فائزه شهریاری، تینا عیسائیان، شیدا شجاعی و نگین رسولی‌پور ترکیب آغازکننده تیم ملی ایران بودند.

کوارتر اول این دیدار با نتیجه ۱۹ بر ۱۳ به سود اندونزی به پایان رسید اما در کوارتر دوم  ایران ۱۵ بر ۸ به پیروزی رسید تا نیمه اول با برتری ۲۸ بر ۲۷ ایران تمام شود. دو تیم در کوارتر سوم‌ رقابت نزدیکی داشتند تا این که ایران ۱۶ بر ۱۳ برنده شد اما کوارتر چهارم اندونزی تیم برتر میدان بود و ۲۵ بر ۱۲ به پیروزی رسید و در مجموع هم با حساب ۶۵ بر ۵۶ پیروز شد.

در پایان این دیدار نگین رسولی‌پور با کسب ۱۶ امتیاز، امتیازآورترین بازیکن ایران شد و کیم پیر لوئیس از اندونزی هم با کسب ۲۶ امتیاز، امتیازآورترین بازیکن زمین شد.

به این ترتیب اندونزی به عنوان تیم اول گروه A به نیمه‌نهایی صعود کرد و ایران نیز به عنوان تیم دوم این گروه برای صعود به نیمه‌نهایی باید با تیم سوم گروه B مسابقه بدهد.

تیم ملی ایران پیش از این دو مسابقه دیگر مقابل مالزی و مغولستان انجام داد که در هر دو دیدار به پیروزی رسید.

تیم‌های شرکت کننده فردا استراحت دارند و ازپنج‌شنبه، ۲۶ مرداد دور دوم مسابقات آغاز می‌شود.

ندا عسگرنیا کارشناس و مربی بسکتبال در تشریح وضعیت تیم ملی بسکتبال ایران می گوید: دو پیروزی برای بانوان ما اتفاق قشنگی است که باید آن را به فال نیک گرفت. بانوان ما سال ها از صحنه بین المللی دور بوده اند بنابراین به جای عمده کردن کمی و کاستی ها روند رو به رشد تیم را تقویت کنند.

سرمربی سابق تیم های ملی نوجوانان و جوانان درباره عملکرد سرمربی یونانی تیم ملی بانوان نیز می گوید: خانم آلنی مدیریت بسیار خوبی دارد و بسیار باهوش است، در ابتدا سعی کرد با شرایط اقلیمی ایران آشنا شود و سپس براساس پتانسیلی که داریم برنامه ریزی کند به همین دلیل قضاوت را باید به آینده واگذار کرد و اجازه داد با صبر و حوصله ذره ذره به پیش برویم.

عسگرنیا اضافه می کند: اینکه گفته می شود تیم بزرگسالان ما به اندونزی باخته است نباید فراموش کنیم که همین بزرگسالان هم تجربه بین المللی کمی دارند.

گزارش: هستی رفیعی