پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
چی چست در قرق والیبال

ژاپنی ها با 9 لب تاپ و چهارده بازیکن ظاهر شدند!

ساحل چی چست دربست در قرق مردم والیبال دوست ارومیه قرار گرفته است.

شهری که تاکسیرانانش تیم دارند، روستا زادگانش همانند درنا ها با توپ به پرواز در می آیند و کلام و کلمه جای جای این شهر تاریخی و زیبا و مملو از درختان میوه و گلهای خوش بو والیبال است.

نماد این ورزش در چهار گوشه پایتخت والیبال ایران خودنمایی می کند. کمیته های مختلف جلسات خود را برگزار کرده اند تا همه چیز برای برگزاری بیست و دومین دوره جام ملت های آسیا مهیا شود.

تیم های ملی ایران و ژاپن عصر دیروز یک دیدار تدارکاتی و به نوعی دوستانه برگزار کردند که بازیکنان ایران سه بر یک پیروز شدند. ست اول هر دو تیم با ارنج اصلی بازی کردند اما از ست دوم ژاپنی ها نیشیدا، ایشیکاوا، سکیتا و تاکاشی را بیرون کشیدند و تیم ایران نیز از 50% نیروی اصلی خود سود برد که در نهایت سه بر یک ایرانی ها برنده میدان شدند.

این برد هرچند در محیطی غیررسمی صورت گرفت اما به لحاظ روحی و روانی می تواند روحیه ی مضاعفی را به ملی پوشان ما بدهد. ژاپنی ها البته با 9 لب تاپ تیم ایران را آنالیز می کردند، بیش از 300 تماشاگر نیز به هر زحمتی بود روی سکو ها جای گرفتند هم تیم ایران را تشویق کردند و هم نیشیدا و فوق ستاره های ژاپنی را ستودند.

پیش از این بازی مهدی جلوه سرعتی زن جوان از جمع اردونشینان خط خورد تا چهره ی بازیکنان فیکس تیم ملی عیان شود.

این همان فرهنگ است که والیبال در سراسر دنیا اجرا می کند. میزبان بیشتر و میهمان هم گرامی داشته می شود.

مسابقات قهرمانی آسیا از فردا در سالن غدیر آغاز خواهد شد. ژاپن با تایلند و هند با قطر می تواند مطلع خوبی برای آغاز این رقابت ها باشد اما ایران در گروه دوم پس فردا ساعت 19:15 با هنگ کنگ و دوشنبه نیز در همین ساعت با عراق بازی خواهد کرد.

 تیم های اول گروه ها سرگروه و تیم های دیگر برای مرحله خذفی در دور دوم قرعه کشی خواهد شد که در اینباره به نفسیر خواهیم نوشت.

اگر ایران و ژاپن از این مرحله به سلامت عبور کنند، مستقیم وارد مرحله نیمه نهایی خواهند شد و تا فینال با هم برخورد نخواهند کرد.

نویسنده: جمشید حمیدی