پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
برای ساختن یک نسل طلایی دیگر

چرتکه را کنار بگذارید

تیم والیبال نوجوانان زیر 19 سال ایران با کاپ نائب قهرمانی جهان به تهران بازگشت.

عنوانی که از نگاه ما ارزشمند است، هر چند که فدراسیون والیبال در پشتیبانی از این تیم در حد قهرمانی و به قول معرف در سطح لالیگا! سرمایه گذاری کرده است.

این تیم همانند جوانان که آنها نیز قهرمان جهان شده اند نباید دنبال گرفتن پاداش و انعام باشند، چرتکه و ماشین حساب ها را کنار بگذارند و به فکر آینده باشند اگر اذهان این بازیکنان از سنین نوجوانی به پول آغشته شود آلودگی فکری به وجود بیاورد.

هیچکس مخالف حمایت از سرمایه های ورزش نیست، جوانان وطن ما باید همواره در ناز و نعمت باشند ولی اصل این است که نوجوانانمان را وطن دوست بار بیاوریم و راه و روش بازی حرفه ای را به آنان بیاموزیم. هردو تیم و حتی تیم زیر 16 سال که از بازی آنها در قهرمانی آسیا واقعا حظ برده ایم خیلی کار دارند. آنان را از فضای مجازی دور سازیم، نخبه ترین ها را در قالب تیم امید زیر نظر بگیریم و بهترین مربیان را برای این تیم استخدام کنیم.

والیبال ما بدون ملاحضه کاری نیازمند طرحی نو و افکار نوین است، در این زمینه نشست فنی (نه کمیته فنی کشک!!) ضرورتی اجتناب ناپذیر است و باز هم تاکید می کنیم که باید بهترین مربیان جهان را برای والیبال ملی مان در نظر بگیریم و از رهنمود ها و اندیشه های آنان در جهت ساختن یک نسل واقعی طلایی بهره بگیریم.

برای زحماتی که مربیان ایرانی در همه ی شهر ها و سطوح تلاش می کنند، احترام فراوان قائل هستیم حتی آقایانی که مدعی هستند والیبال نویسان چیزی از والیبال نمی دانند و به طور دائمی علیه آنها نخ می دهند!

اما برحسب وظیفه روزنامه نگاری می نویسیم، من آنچه شرط بلاغ است با تو می گویم!

نویسنده: جمشید حمیدی