پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
مسیرهای موفقیت حسن یزدانی در جهانی ۲۰۲۳

نسخه شفابخش برزگر و نقش مربی شخصی

مصاحبه اخیر منصورخان برزگر در رابطه با چگونگی مبارزه آتی حسن یزدانی با حریف آمریکایی خود یعنی دیوید تیلور، نشان از درایت و تجربه طولانی مدت این چهره شاخص کشتی دارد.

این مربی بزرگ کشتی که خود روزگاری از قهرمانان عنواندار جهان و المپیک بوده و سال های طولانی در کسوت سرمربی با شاگردان خود افتخارات بی شماری برای ورزش اول کسب کرد شایسته ترین فرد جهت ارائه راهکار مناسب برای حسن یزدانی است. تردیدی نیست که شخصیت بزرگی به نام منصور برزگر بر تمام گوشه و زوایای کشتی احاطه دارد. فردی چنین آن هم با کارنامه موفقیت آمیز حتما می تواند نسخه شفابخشی برای حسن یزدانی داشته باشد به شرطی که  از این استاد بلا منازع فن و بند کشتی بخواهند تجربیات خود را به قهرمان بزرگی چون یزدانی انتقال دهد.

در کنار بزرگی چون برزگر یک نفر دیگر می تواند در موفقیت یزدانی و رکورد شکنی وی برای افزایش تعداد مدال و تکرار طلای المپیک تاثیر گذار باشد. این شخص همانا همت مسلمی مربی شخصی حسن یزدانی خواهد بود. فردی که  از ابتدا این قهرمان بزرگ را با ریزه کاری و فنون کشتی آشنا کرد و یزدانی همواره از او به عنوان مربی اصلی خود یاد می کند. این همت مسلمی اما طی چند سال حضور دبیر در راس فدراسیون امکان حضور در جمع مربیان تیم ملی را پیدا نکرد.

کادر فنی کشتی آزاد هم متشکل از جمعی مربیان بدون کارنامه هیچگاه از مسلمی برای حضور در کنار پر مدال ترین کشتی گیر تاریخ دعوت نکرد. این کم لطفی ها باعث شد تا مربی شخصی یزدانی مدت ها جلای وطن کرده و عازم کشور هندوستان شود با این وجود دل همت مسلمی با وطن و کشتی کشورمان بود لذا بار دیگر به خانه بازگشت هر چند همانند گذشته مورد توجه مسئولین فدراسیون قرار نگرفت. این درحالی است که گفته می شود مربی اختصاصی دیوید تیلور رقیب اصلی حسن یزدانی همواره در کنار او حضور دارد. همین حضور در افزایش روحیه تیلور نقش بسزایی ایفا می کند.

به هر حال در آینده نزدیک رویارویی چند باره یزدانی و تیلور در خلال رقابت های جهانی رقم خواهد خورد و فدراسیون که انتظار دارد حسن یزدانی نهمین مدال ارزشمند خود را در مسابقات ۲۰۲۳ کسب کند باید کلیه مسیرهای موفقیت این قهرمان از جمله حضور همت مسلمی در کنار او را هموار کند.

نویسنده: احمد دباغ