چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
آغاز یک رویداد بزرگ در دیار عاشقان والیبال

پیش بازی مسابقات افتتاحیه

از عصر امروز سوت آغاز بیست و دومین دوره رقابت های والیبال ملت های آسیا در دیار مشتاقان سینه چاک توپ و تور به صدا در می آید.

گذشته ها را به گذشته واگذار کنیم و تعریف و تمجید ها را بگذاریم برای پایان این رویداد مهم در قاره کهن که هر دو سال یکبار برگزار می شود و بعد از بازی های آسیایی ارجح ترین پیکار دو قاره محسوب می شود.

اینبار البته مردان اقیانوسیه قید سفر را زده اند اما آنچه که اهمیت به سزا دارد اینکه مسابقات را آبرومندانه بازی کنیم و تیم ملی ما نیز خواست های مردم والیبال دوست را برآورده سازد. ژاپن بعد از المپیک مونیخ سازمان دهی سترگی داشته است، کره ای ها با غروب فوق ستاره هایی چون کیم و سین جین، سال ها است که مرموزانه حرکت می کنند. تایلند راه جدیدی را با پارکیون در پیش گرفته است و چینی ها در نبود این و ژانگ با عصای تجربه و جوانی راهی ایران شده اند.

بنابراین پیشداوری آنقدر ها آسان نیست اما هیچ تیمی خود را از پیش بازنده نمی داند که اگر بود پاکستانی ها و هندی ها نباید کوله بار سفر را به سوی کشور ما می بستند پس یک هفته منتظر می مانیم، فقط امیدواریم که تیم ملی ایران سربلند این آوردگاه پر خاطره را پشت سر بگذارد.

ایران امروز استراحت دارد و فردا در ساعت 19:15 دقیقه مقابل هنگ کنگ قرار می گیرد. کشوری که دو بار در بازی های آسیایی شرکت کرد و از رده هشتم بالا نیآمد و در جام ملت ها نیز حضور گاه و بی گاه داشت. ایران و هنگ کنگ و عراق در یک گروه در دور مقدماتی بازی خواهند کرد.

پیش بازی دیدار های امروز

ژاپن -  تایلند

 ژاپنی‌ها در دیدار افتتاحیه خود مقابل تایلند قرار می گیرند، تیم تایلند با سرمربی نام آشنای خود پارک کی وون استاد بردن ژاپن زمانی که در تیم ملی والیبال ایران بود هست و امیدوار است یک بازی خوب را با ستاره اش فانرام به نمایش بگذارد از طرف دیگر تیم ژاپن با ستارگان خود به دنبال قهرمانی بدون حتی یک ست هست و تایلند را اولین قربانی خود می داند. این بازی ساعت ۱۳:۱۵ به وقت ایران در ارومیه برگزار می‌شود و از شبکه ورزش پخش می شود.

چین - اندونزی

چین که گفته می‌شود بدون ستارگان خود نظیر، جین این ژانگ، جیانگ چوآن، شیکون پنگ و یو یوآن تای پای به مسابقات قهرمانی آسیا گذاشته به دنبال یک مدال دیگر در این مسابقات است و تیم اندونزی که به واسطه لیگ خوبش پیشرفت زیادی کرده با مربی چینی خود تیم دست و پا بسته ای برابر چین نخواهد بود. این بازی هم ساعت ۱۳:۱۵ دقیقه در دیگر سالن شهر ارومیه برگزار خواهد شد.

عراق - هنگ کنگ، برنده صعودش قطعی است

در یکی دیگر از بازی های روز اول قهرمانی آسیا تیم های هم گروه ایران یعنی عراق و هنگ کنگ به مصاف یکدیگر خواهند رفت، عراقی ها که در دهه هفتاد و هشتاد میلادی بارها ایران را شکست داده پس از دو دوره غیبت به دنبال یک صعود شیرین است قهرمان چلنج‌ کاپ آسیا در سال ۲۰۱۸ به واسطه لیگ پویایی که دارد کار سختی برابر هنگ کنگ ضعیف ندارد این بازی ساعت ۱۶:۱۵ برگزار خواهد شد. عراقی ها قبلاً بازیکن خوبی چون جاسم داشته‌اند.

قطر - هند

 قطری ها آغاز دور گروهی خود را برابر هند چغر برگزار خواهد کرد، قطری ها که با مربی آرژانتینی خود کامیلو سوتو پیشرفت زیادی کرده هدفش رفتن به جز چهار تیم خواهد بود و با تیم هماهنگی که دارد‌ هند نمی‌تواند حریف سختی برای این تیم باشد.

هند زمانی گربه سیاه تیم ایران بود و در جام شیخ راشد امارات ایران را شکست داده است.

کره جنوبی - بنگلادش

آخرین بازی روز اول ما بین تیم های کره جنوبی و بنگلادش برگزار می‌شود، کره ای ها که در سه سال اخیر روزهای تاریکی را پشت سر می‌گذراند در صدد جبران مافات است و با ستارگانی همچون جونگ جی سئوک، سوبونگ هیو و کیم کیو مین به دنبال نتایج خوب است. بنگلادش نیز با مربی ایرانی خود علی پور عروجی که برای اولین بار در این مسابقات شرکت کرده به دنبال تاریخ سازی است این تیم حدود یک ماه است در ایران اردو زده است.

نویسنده: جمشید حمیدی