چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
ورزش را بیش ازاین دچار خسران نسازید

سرپرست فعلي وزیر ورزش وجوانان شود

نگارنده این ياداشت پنج دهه است فعالیت  قلمی در فضای ورزش و رسانه دارد و تاکنون هیچ ارتباط کلامی یا رابطه دوستی و حتی کاری با سرپرست فعلی وزارت ورزش و جوانان نداشته است.

 اما هميشه درون و برون ورزش را بنا به رسالت قلمی خود رصد کرده و به موقع هم پیشنهادی سازنده ارائه داده است.

بنابراین، اینبار هم یادآور می‌شود انتصاب دکتر کیومرث هاشمی به عنوان سرپرست وزارت ورزش و جوانان توسط رئیس جمهور محترم در حقیقت همان رای اعتماد و اعتقاد دولت سیزدهم به مدیریت ورزش توسط ورزشی ها بوده و خانواده بزرگ ورزش این حسن اعتماد و انتصاب را به فال نیک گرفته و امیدوار است رئیس دولت برای اثبات این حسن اعتماد، سرپرست فعلی را به خانه ملت و جهت کسب رای اعتماد وزارت ورزش و جوانان از نمایندگان مجلس معرفی نماید تا بیش از این فدراسیون ها وبطورکلی ورزش و جوانان در بلاتکلیفی و دچار خسران نشوند.

شوربختانه این روزها از گوشه و کنار شنیده می‌شود که عده‌ای در تلاش هستند که وزیر آینده ورزش، از بیرون شاکله ورزش باشد که اگر چنین شود ورزش خسارت خواهد دید.

آقایان! به انداره کافی ورزش کلان کشور طی دهه‌ های اخير از غیر ورزشی های منتصب و تحمیل شده به ورزش لطمات جبران ناپذیری خورده و در صورتی که بخواهند سکان وزارت ورزش را از ورزشی ها جدا کنند مطمنا این يعني مسیر توسعه ورزش را به نا کجا آباد بردن است.

ورزش و اهالی آن مطالبه‌ گر اهلیت ورزشیان هستند و اهالی کلان ورزش اعتقاد دارند نباید به ورزش نگاه درجه چندم داشت بلکه باید به ورزش اولویت و اقتدار مرجعیت ورزشی داد همانطور که رئیس جمهور این مرجعیت را مورد حمایت قرار داده است.

اهالی ورزش کلان کشور ضمن مطالبه گر نگاه ویژه به ورزش در برنامه هفتم توسعه کشور، خواهان حضور یک وزیر تمام ورزشی هم چون دکتر کیومرث هاشمی در وزارت ورزش و جوانان هستند.

وقتی سرپرست فعلی وزارت ورزش این چنین مورد اقبال عمومی و به خصوص اهالی ورزش قرار گرفته باید به این‌ اقبال عمومی ورزشی ارزشی و مردم نهاد نگاه مثبت داشت و دامنه اختیارات اش هم بیشتر نمایان شود.

سرپرست فعلی خوشبختانه آشنایی کامل با زیر و بم ورزش را دارد و درحقیقت خود فرزند و خروجی ورزش و یکی از مدیران موفق ورزشی ارزشی کشور است.

ایشان در این مدت کوتاه که در فضای سرپرستی وزارت ورزش و جوانان حضور پیدا کرده، احیای شورای عالی ورزش را به صورت جدی پیگیری کرده چون اعتقاد دارد فعالیت شورای عالی ورزش کارساز خواهد بود.

 همچنین در تلاش است که دولت و خانه ملت در برنامه هفتم توسعه کشور نگاه خاصی به ورزش داشته باشند بنابراین، چنین فردی شايسته پیشنهاد شدن به خانه ملت جهت احراز رای اعتماد پست‌ وزارت ورزش وجوانان از نمايندگان محترم مجلس شورای اسلامی است.

ختم کلام نوشتاری هدف از نگارش این متن جلوگیری از خسران ورزش است که امیدواریم کشتی ورزش کلان کشور به ساحل آرامش خود برسد.

نویسنده: سید مهدي ابوس - اهواز