پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
والیبال قهرمانی آسیا – ارومیه

روز اول نرم و نازک گذشت!

روز نخست والیبال قهرمانی مردان آسیا بدون تلاطم و بدون هیچ شگفتی پشت سر گذاشته شد.

ژاپنی ها نرم و آهسته مقابل تایلند به پیروزی رسیدند، تایلندی ها با پارکیون مربی سابق تیم ملی ایران پیشرفت خوبی را نشان داده بودند. پیش بینی سردار مربی هندی مبنی بر به هم خوردن معادلات در این مسابقات تحقق پیدا نکرد و مهاراجه ها بدجوری تسلیم تیم قطر شدند.

چینی ها در همین مقدمه راه سه بر دو و با دشواری از سد اندونزی گذشتند تا نشان بدهند که شکستنی هستند. آنها تنی چند از ستاره های خود را نیاورده اند.

کره جنوبی با ایم دوهان قدرتی زنی که کنار کیم سی جین، چول و... روزگاری قدرت اول آسیا بودند یک تیم معمولی نشان دادند و عراق نیز با دشواری از سد هنگ کنگ گذشت.

تیم ملی ایران امروز، ساعت 19:30 در گروه A نخستین بازی را مقابل هنگ کنگ انجام می دهد، هنگ کنگی ها سه بر دو از تیم بدون ستاره عراق شکست خوردند و می توانند حریف تمرینی خوبی برای محک ذخیره های تیم ایران باشند. برای تماشای این بازی تمام ظرفیت تالار 6000 نفری غدیر ارومیه پر خواهد شد.

شب گذشته سرانجام نام پاول مربی برگشت خورده لهستانی از کادرفنی خط خورد و عبدالرضا علیزاده لیبروی سابق تیم ملی مکمل کادرفنی تیم ملی ایران شد.

حدود 400 تن از بانوان علاقه مند به والیبال مسابقات دیروز را تماشا کرده اند. نیشیدا و ایشیکاوا بیشترین تشویق را معطوف خود ساخته اند.

دیدار های امروز

ژاپن ازبکستان ساعت 13:15

افغانستان قطر ساعت 16:15

ایران هنگ کنگ ساعت 19:30

در سالن شهید آهن دوست ارومیه نیز در ساعات یاد شده بازی خواهند کرد.

قزاقستان اندونزی

پاکستان - بنگلادش

بحرین - چین تایپه

نویسنده: جمشید حمیدی