چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه

ایرادی که می‌توانست ایراد نباشد!

فوتبال ایران در دو هفته‌ای که از لیگ ‌برتر می‌گذرد با یک معضل بزرگ رو به ‌رو بود و آن فضای نامناسب فوتبال روی سکوها است. در حالی که نایب‌ رئیس فدراسیون فوتبال آن را نمی‌بیند.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: منصور قنبرزاده، نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال می‌گوید: تنها ایراد لیگ برتر، غیبت هواداران استقلال و پرسپولیس است. این یک غلو بزرگ است. لیگ برتر ایران ایرادات بسیار بزرگی دارد؛ از نبود VAR گرفته تا ندادن حق پخش که البته یکی از آنها می‌تواند غیبت تماشاگران استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه خانگی ‌شان باشد.

شاید حضور آن‌ها در ورزشگاه آزادی آنقدر بدیهی است که نایب‌رئیس دوم فدراسیون را بر آن داشته تا از این قصور به‌عنوان تنها ایراد لیگ نام ببرد. اینکه لیگ چه زمانی شروع می‌شود و ورزشگاه آزادی چقدر برای بازسازی زمان نیاز دارد آنقدر موضوع پیچیده‌ای نبود که عوامل دست‌اندرکار نتوانند تخمینی برای آن بزنند. از این‌رو این ایراد بزرگ قبل از هر نهاد دیگری متوجه خود فدراسیون و سازمان لیگ است.

 فدراسیون فوتبال اگر برای این تماشاگران ارزش قائل بود می‌ توانست با یک استعلام ساده از پیمانکار مربوطه متوجه شود که ورزشگاه حداقل تا چند ماه نمی‌تواند میزبان هواداران فوتبال باشد. در نتیجه خیلی راحت بود اگر ورزشگاه دیگری در تهران را به این مهم اختصاص می‌دادند.

ضمن اینکه ورزشگاه آزادی خود سکوهای بسیاری دارد که اتفاقا از طریق ورودی و خروجی‌های مختلفی ساپورت می‌شود. در نتیجه وقتی می‌دانیم حضور تماشاگران در ورزشگاه از چه اهمیتی برخوردار است می‌توانستند طی تعامل با وزارت ورزش و در نهایت پیمانکار مربوطه بخش کوچکی از سکوها با یک گیت مشخص را آماده میزبانی از تعداد کمی از هواداران کنند تا امروز به قول جناب قنبرزاده شاهد این ایراد بزرگ نباشیم.