چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه

آقا یدالله؛ ژاپن دستش را رو نکرد

سرمربی اسبق تیم ملی والیبال ایران گفت: ژاپن عنوان سومی لیگ ملت‌ها را دارد و در دیدار با تایلند تیم واقعی خود را نشان نداد.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: یدالله کارگرپیشه درخصوص برگزاری مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا در ارومیه و ارزیابی دیدارهای روز نخست این رقابت‌ها که با برگزاری پنج دیدار پایان یافت، گفت: بازی امروز ژاپن و تایلند را دیدم که بازی خوبی بود اما ژاپن نخواست خود واقعی اش را نشان دهد. ژاپن تیم قدرتمندی است و امسال نیز به مقام سوم لیگ ملت‌ها دست یافته است.

وی افزود: ژاپن اخیرا خود را از سطح تیم‌های آسیایی جدا کرده و وضعیت تیمی خود را ارتقا داده است و از تکنیکی‌ترین بازیکنان جهان بهره‌مند است.

بازیکن سابق تیم ملی و تحلیلگر والیبال در خصوص تیم کره‌جنوبی نیز پس از پایان بازی این تیم با بنگلادش، گفت: شاهدیم که سطح والیبال کره جنوبی خیلی پایین آمده در حالی که روزی از بهترین‌های آسیا بود.

کارگرپیشه ادامه داد: کره، بحرین، پاکستان جز تیم‌های رده دوم آسیا هستند و پاکستان اخیرا روند مثبتی را با جذب مربیان برزیلی آغاز کرده است که می تواند در ادامه رقابت ها خود را نشان دهد.

وی تصریح کرد: مسابقات ارومیه به خوبی نشان خواهد داد که کدامین تیم‌ها منسجم و با برنامه ریزی کار کرده‌اند.

کارگرپیشه با اشاره به تیم ملی ایران نیز گفت: تیم ملی روند مثبتی را نسبت به بازی‌های لیگ ملت‌ها نشان داده و با اضافه شدن برخی بازیکنان امیدوار به موفقیت تیم ملی هستیم.

کارگرپیشه با اشاره به وضعیت فنی تیم قطر و بازیکنان این تیم و پس از تحلیل بازی روز نخست آنها گفت: قطر در همین سطحی که حضور دارد، خواهد ماند و والیبال قطر توانایی رقابت با تیم‌های برتر آسیا را نخواهد داشت، چرا که ظرفیت هایشان محدود و تیم متشکل از بازیکنان با ملیت‌های مختلف است و تیمی نیست که بتوانند برابر ایران و یا ژاپن حرفی برای گفتن داشته باشد.

وی در خصوص برگزاری قهرمانی مردان آسیا در ارومیه نیز اظهار کرد:  این مسابقات به والیبال این شهر کمک و جوانان را ترغیب خواهد کرد که به این رشته روی آورند و نتایج مثبتی برای شهرمان خواهد داشت.

سرمربی اسبق تیم ملی والیبال ایران و کارشناس حوزه والیبال در پایان درخصوص فینالیست‌های این دوره از مسابقات خاطرنشان کرد: ایران و ژاپن فینالیست‌های این دوره هستند، مگر اینکه اتفاق و یا حادثه‌ای خاص رخ دهد که بعید به نظر می رسد.

گفتنی است یداله کارگرپیشه در سال‌های 1979 و 1989 هدایت تیم ملی ایران در رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا را برعهده داشته است.

در نخستین روز مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا، تیم‌های ژاپن، چین، قطر، عراق، کره‌جنوبی و چین‌تایپه حریفان خود را شکست دادند.