پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

عربشاهی: دلالان مربیان را جا به جا می کنند

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در رابطه وضعیت فوتبال و پرسپولیس نکات جالبی را مطرح کرد.

 به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی؛

ضیا عربشاهی پیشکسوت فوتبال و پرسپولیس گفت:

* پرسپولیس با اینکه در دو هفته ابتدایی مسابقات لیگ برتر با دو پیروزی نتیجه یک بر صفر توانسته ۶ امتیاز را به دست بیاورد، اما این برد‌های اقتصادی در بازی‌های آینده به ضررش خواهد بود. پرسپولیس ساختار تیمی خودش را حفظ کرده، اما مشکل اصلی این تیم در خط حمله است که مهاجم گلزن ندارد.

* اگر قرار باشد پرسپولیس تا آخر این فصل با یک مهاجم بازی کند به مشکل خواهد خورد. پست اصلی شهاب زاهدی وینگر چپ است که هم اکنون در نوک حمله بازی می‌کند. پرسپولیس باید حداقل دو مهاجم ششدانگ و چارچوب شناس خارجی داشته باشد تا نقاط ضعف پوشش داده شود. اگر با این وضعیت در مسابقات لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنیم دچار مشکل خواهیم شد

* بازیکنانی که بعد از دیدار با تراکتور در مورد وضعیت مالی باشگاه پرسپولیس گلایه کردند سعی دارند به باشگاه اعلام خطر کنند. باید به بازیکنان پرسپولیس بگویم که قرارداد‌های دو سال پیش خودشان را ببینند چقدر بوده و امسال چقدر است؟ بازیکنانی که با دستان‌شان قلب برای هواداران درست می‌کنند الان نشان بدهند چقدر به پرسپولیس عرق و علاقه دارند. مدیربرنامه‌ها که ۵۰-۶۰ بازیکن دارند برای بازیکنان تصمیم‌گیری می‌کنند و مبالغ قرارداد‌ها را به اعداد و ارقام نجومی تبدیل می‌کنند. برای بازیکنانی که این کار‌ها را انجام می‌دهند و این حرف‌ها را می‌زنند، متاسفم که دل هواداران را می‌شکنند.

* مقصر اول بالا رفتن بی‌رویه ارقام قراردادها در درجه اول مدیرعاملان باشگاه‌ها هستند که بدون هیچ منطق و اصولی، این قرارداد‌ها را قبول می‌کنند. زمانی که هواداران سهام استقلال و پرسپولیس را در بورس خریدند، قرارداد‌های بازیکنان ۲ میلیارد بود که حالا به ۲۰ میلیارد تومان تبدیل شده که این موضوع به ریشه فوتبال ضربه می‌زند.

* متاسفانه پول‌های بیت‌المال بدون حساب و کتاب در فوتبال ایران هزینه می‌شود. باشگاه‌های فوتبال ایران خصوصی نیستند که درآمدزایی داشته باشند و پول مردم به جیب فوتبالیست‌ها می‌رود. تمام این قرارداد‌ها بی‌رویه توسط دلال‌ها سامانه‌دهی و برنامه‌ریزی می‌شود. آیا کسانی که حرف از قرارداد‌های ۸۰ میلیارد تومانی می‌زنند بلد هستند پول را بشمارند؟

* اغلب مدیرعاملان، مربیان و مدیر‌برنامه ‌ها دستشان در یک کاسه است و دلال‌ها طبق یک برنامه‌ریزی مربیان را در تیم‌های مختلف جایگزین یک مربی دیگر می‌کنند. کدام یک از این مربیان در تیم‌های خودشان موفق هستند؟ چرا مربیانی که مدرک معتبر دنیا را دارند بالای سر هیچ تیمی نیستند؟ علتش این است که باجی به دلال ها نمی‌دهند.