چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
در مرحله پلی آف جام‌ باشگاههای آسیا؛

تقابل تراکتور ایران و الشارجه امارات

ورزشگاه یادگار امام تبریز و حمایت پرشورها در انتظار درخشش نماینده ایران در مصاف با الشارجه امارات است تا یک بار دیگر شبی ماندگار در فوتبال کشور ثبت و ضبط شود.

تیم الشارجه امارات پس از برد دو بر صفر مقابل تیم ‌نه چندان مطرح (باشونداراکینگز بنگلادش) در مرحله پلی آف جام باشگاههای آسیا به عنوان حریف تراکتور سازی ایران معرفی شد.

دیدار دو تیم روز سه شنبه ساعت هفت و نیم بعد از ظهر در ورزشگاه یادگار امام تبریز برگزار می شود. نماینده کشورمان دو سال پیش با الشارجه دو دیدار رفت و برگشت برگزار کرد.

ابتدا در ۲۸ فروردین با آنها به تساوی صفر بر صفر رسید، در دیدار برگشت در روز ۹ اردیبهشت تراکتورسازان به پیروزی دو بر صفر دست یافتند این بار شرایط قدری متفاوت تر است.

تراکتور در فصل جدید اگر چه بازیکنان جدیدی را به خدمت گرفته، اما خروج رضا اسدی و عباس زاده از جمع آنها به عنوان دو مهاجم کلاسیک باعث ناهماهنگی تیم در فاز تهاجمی شده است.

در درون دروازه هم نبود اخباری به خوبی احساس می شود. گلهای دریافتی در دو بازی اخیر آنها در برابر سپاهان و پرسپولیس از ضعف دفاعی و دروازه ناشی شده است.

در لیست بازیکنان تیم خمس نفراتی چون آلوز، آغاسی، شجاع خلیل زاده، صفا هادی، حسین زاده، گوستاوو، شیری، نعمتی و خمینز حضور دارند که برای هر تیمی نعمت بزرگی به حساب می آید. نادری و بهزاد غلامی هم آسیب جدی دیده اند که باعث دغدغه خمس شده است.

باید به صراحت گفت در این تیم پر ستاره قدری ناهماهنگی در جذب نفرات دیده می شود.

 تراکم بازیکن در خطوط دفاع و مرکز زمین بیش از اندازه است و از سوی دیگر نبود دروازه بان شش دانگ و مهاجم تخصصی اساس کار تیمی را مختل کرده است.

مذاکره مدیران باشگاه برای جذب  مهدی عبدی از پرسپولیس هم برای رفع کاستی ها در خط حمله صورت گرفته است. به هر حال تیم خمس نیاز به زمان بیشتری دارد.

برد روحیه بخش در برابر الشارجه امارات و حضور ۷۰ هزار تماشاگر خونگرم در ورزشگاه آب رفته را به جوی بازخواهد گرداند.

صبوری و شکیبایی هواداران و تلاش بازیکنان و کادر فنی تراکتور سازی را ارج ‌می نهیم و امیدواریم پیروزی در مرحله پلی آف و صعود آنها به دور بعدی جام باشگاههای آسیا را شاهد باشیم.

نویسنده: احمد میرزاییان