چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
با گل کاپیتان کارمونا

اسپانیا قهرمان فوتبال بانوان جهان شد!

تیم خورخه با یک پیروزی چشمگیر و شکست دادن قهرمان اروپا در صدر فوتبال بانوان جهان جای گرفت.

اسپانیا یک - صفر انگلیس

گلزنان: کارمونا (دقیقه 29)

اسپانیا پس از پیروزی برتر و شایسته یک بر صفر مقابل انگلیس در استادیوم استرالیا در سیدنی، قهرمان جام جهانی زنان فیفا است.

کاپیتان اولگا کارمونا با یک ضربه فوق العاده به عنوان قهرمان تاریخ ساز لاروخا ظاهر شد که اولین عنوان اصلی تیم را تضمین کرد و یک پاکسازی منحصر به فرد از تاج های فیفا در رده های زیر 17، زیر 20 و بزرگسالان را تکمیل کرد.

فینال‌ها به طور معمول به خاطر پرتنش بودن و مسائل عجیب و غریب بدقواره هستند، اما این بازی از همان سوت اول پرانرژی، با کیفیت و تمام عیار بود. و در حالی که اسپانیایی ها موقعیت های بهتری را ایجاد کردند و بیشتر در آن زمان این انگلیس بود که اولین تلاش قابل توجه را به ثبت رساند وقتی که لورن همپ با ضربه پای چپ به تیرک دروازه در یک ربع ساعت بازی برخورد کرد.

هر چند لاروخا همیشه خطرناک به نظر می رسید، به خصوص در مناطق وسیع و آنها باید دو دقیقه بعد از جلو حرکت می کردند، زمانی که سلما پارالوئلو به سمت چپ رفت و در وسوسه انگیزترین سانترها پیچ خورد. به نظر می‌رسید که ترزا آبلیرا در پست عقب تبدیل به گل می‌شود، اما تلاش او برای اولین بار فاقد جهت بود و به مری ارپس اجازه داد تا دستش را دراز کند و توپ را به سمت امن منحرف کند.

با این حال، اسپانیا همچنان اعتماد به نفس خود را افزایش داد و در دقیقه 29 با یک گل زیبا از بن بست خارج شد.

هافبک اسپانیایی با از دور خارج کردن ید لوسی برنز به عنوان مدافع کناری که به جلو و داخل زمین حمله می کرد، هوشمندانه و سریع توپ را در فضایی که برنز خالی کرده بود ترکیب کرد. سپس ماریونا کالدنتی این فرصت را با یک پاس کاملاً سنگین به پای کارمونا به حداکثر رساند، که با پایانی بی عیب و نقص برای اولین بار، در پست پایین، سخت و درست در سمت چپ ارپس تسلیم کرد.

این گل چیزی بیش از شایستگی تیم خورخه ویلدا نبود و پاراللوئلو با یک ضربه کوچک برتری خود را دوبرابر کرد، زمانی که با ضربه آخر نیمه با تلاش هوشمندانه برای اولین بار از بیرون از تیرک دروازه عبور کرد.

سارینا ویگمن به وضوح از چیزی که می‌دید راضی نبود و با یک تعویض مضاعف در این فاصله واکنش قاطعی نشان داد و لورن جیمز و کلویی کلی را وارد زمین کرد. الگوی تسلط اسپانیا حفظ شد، با این حال، و تنها یک سیو درخشان با یک دست از Earps مانع از چرخش Caldentey در یک ثانیه در عرض چهار دقیقه پس از شروع مجدد شد.

دروازه بان انگلیس در این جام جهانی فوق العاده بود و پس از اینکه یک توپ هندی کایرا والش پس از بررسی VAR با پنالتی پنالتی پنالتی شد، دوباره به کمک شیرها آمد. جنی هرموسو به اندازه کافی ضربه پای چپ خود را محکم زد، اما ایرپس از قبل در حرکت بود و با حدس زدن درست، توانست ضربه را نگه دارد و به طرف ویگمن امیدی دوباره بدهد.

آمارهای کلیدی بازی

اسپانیا استرالیا و نیوزلند 2023 را نه تنها به عنوان قهرمان، بلکه به عنوان گلزنان برتر به پایان می رساند و 18 بار موفق به گلزنی شده است.

لاروخا پس از متحمل شدن شکست در راه قهرمانی این رقابت ها، تنها دومین تیمی است که قهرمان جام جهانی فوتبال زنان شده است. ژاپن قبلاً در سال 2011 با پیروزی 2- صفر به انگلیس در مرحله گروهی به این موفقیت دست یافته بود.

اسپانیا با قهرمانی در جام جهانی زنان زیر 17 و زیر 20 سال فیفا در سال گذشته، اولین کشوری است که هر سه عنوان جهانی را به طور همزمان در اختیار دارد. سلما پارالوئلو اولین بازیکنی است که هر سه این مسابقات فیفا را برده است.

برنده مسابقه کارمونا 20 امتیاز فانتزی روزانه را به خاطر تلاش هایش در مسابقه نمایشی به دست آورد.

گزارش: هستی رفیعی