چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
اوج حساسیت در نقش جهان؛

مورایس برای استقلال چه نقشه ای دارد؟

تقابل مورایس و نکونام در مستطیل سبز را باید حیاتی قلمداد کرد که حکم مرگ ‌و زندگی برای این دو مربی دارد.

سپاهان را باید پرمهره ترین و پرهزینه ترین تیم باشگاهی کشور نامید که مربی با دانش و کادر فنی کاملی در اختیار دارد.

دو برد پیاپی برابر تراکتور و ذوب آهن، بلزی روان و تهاجمی و خط حمله مهار نشدنی سپاهانی ها، را باید دغدغه این روزهای نکونام دانست.

حضور مغانلو، اسدی و شکاری در پیشانی تیم و حمایت و تغذیه همه جانبه احمدزاده، رضاییان، حسین نژاد، کریمی و زکی پور از مهاجمان را باید اثر گذار قلمداد کرد.

در فاز دفاعی هم حضور نیازمند در درون دروازه و بهره بردن از دانشگر و هادی محمدی. در عمق دفاع برای مورایس یک دنیا ارزش دارد.

در نیمکت ذخیره ها هم کاوه رضایی و پهلوان حضور دارند، نورافکن آسیب دیده و آل کثیر هم در تکاپوی اخذ مجوز بازی است.

این تیم پرمهره با هدایت مورایس از حضور هواداران کثیر زرد پوشان در سکوها هم بهره می برد. این فضای سنگین در نقش جهان الزاما کار را برای نکونام و شاگردانش سخت خواهد کرد.

مهره چینی و تقابل تاکتیکی نکونام در برابر آرایش هجومی مورایس نقشی تعیین کننده دارد.

نگاه تیزبین کارشناسان و اهالی رسانه به این موضوع معطوف شده است که مربیان دو طرف چه تدابیری برای این‌پیکار مهم هفته دارند. در این آزمون بزرگ قطعا مدافعان استقلال وظایف سنگینی به عهده دارند.

در غیاب سهرابیان، باید چشمی و مرادمند سدراه مغانلو و اسدی شوند. حردانی باید برای مهار شکاری با فکر و با هوش عمل کند.

در جناح راست زوج رضاییان و احمد زاده، نبردی تعیین کننده با جلالی و سلمانی خواهند داشت.

در نزد استقلالی ها حضور یامگا و رضاوند را باید سرنوشت ساز دانست. رضاوند به همراه مهدی پور پایه گذار حملات آبی پوشان هستند.

اما یامگا هم در کار دفاع و  هم در فاز هجومی و انتقال بازی به زمین حریف نقشی اثر گذار دارد . در دیدار گذشته و در ترکیب سپاهان پدیده ای ظهور کرد و بازی زیبایش همه را به وجد آورد .

حسین نژاد، مرد اول تیمش بود که در بازی سازی عالی کار کرد. معلوم نیست مورایس به این جوان اعتماد خواهد کرد یا  قربانی و کریمی را زوج هافبک های میانی برمی گزیند.

به هر حال این تقابل به جهات مختلف دارای ویژگی و حساسیت هایی است و ظرفیت های دو طرف را در معرض دید همگان و دیکر رقبا قرار خواهد داد.

 مدیریت خوب در سکوها و ایجاد نظم و انضباط در ورزشگاه نقش جهان و داوری هماهنگ و نظارت اصولی از فاکتورهای مورد نیاز در این بازی حساس است. امیدواریم مجریان‌ و متولیان مربوطه با تمام توان و ظرفیت این فضا را برای یک رقابت عادلانه و سالم فراهم ‌کنند تا شاهد یک‌پیکار زیبا و تاکتیکی باشیم.

نویسنده: احمد میرزاییان