پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
دستآورد میزبانی جام قهرمانی آسیا

محب: ارومیه همیشه مهد والیبال بود

ارومیه همیشه مهد والیبال کشور بوده و زمانی که ما بازی می کردیم تاکنون شاهد استقبال و حمایت عالی مردم استان و شهر بوده ایم.

محمود محب عضو سابق تیم ملی ایران در بازی های آسیایی تهران درباره میزبانی قهرمانی آسیا در ارومیه ضمن بیان مطلب فوق افزود: این روز ها حتی کودکنان پنج – شش ساله هم از والیبال در ارومیه سخن می گویند و کانون های آموزشی والیبال در شهر ما جای سوزن انداختن نیست.

محب گفت: انگیزه و شوری که در ایام این رقابت ها ایجاد شده وصف ناشدنی است اما باید دید که چقدر از این اقبال عالی برای اعتلای والیبال شهر ما استفاده می شود پیش از این مسابقات ارومیه میزبان لیگ ملت های جهان بود و به یاد داریم که هاینن و گلن هوک مربیان تیم های لهستان و کانادا چقدر از جو و فضای ورزشی ارومیه تعریف کرده بودند بنابراین قهرمانی آسیا نمی تواند دست آوردی برای جوانان شهر ما داشته باشد.

روزگاری در همه ی تیم های ملی اکثریت با ارومیه نشینان بود اما امروز در تیم های نوجوانان و جوانان فقط یک سهمیه داریم و این زنگ هشداری است تا در کنار میزبانی به فکر سازندگی هم باشیم.

وقتی کیفیت مسابقات بالا باشد سالن 100 هزار نفری هم برای همشهریان ما کوچک خواهد بود.

بازیکن سابق تیم ملی اضافه می کند: با این همه، همه چیز خوب است اما کاش یک زنگ خالی هم که بود برای پیرمردان والیبال شهر ما می زدند و آز آنها دعوت به عمل می آوردند، پیشکسوتان سنگ بنای چنین جو بی نظیری را در ساحل چی چست چیده بودند.

محب در خاتمه اضافه کرد: از هم اکنون ایران و ژاپن را در فینال مسابقات خواهیم دید شاید هم قطر بعد از سال ها بتواند مثلث قهرمانی آسیا را پیدا کند.

گفت و گو: جمشید حمیدی