چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
گشتی در دنیای خبر

ورزش همگانی از حرف تا عمل...

با اینکه ورزش همگانی در کشور ما همچنان در کش وقوس عمومیت قرار گرفتن به سر می برد و با تبلیغ و قرعه کشی پراید و انواع و اقسام ماشین ها نتوانستیم در گسترش این ورزش موفق عمل کنیم اما برگزای اجلاس بین المللی کاچی بهتر از هیچی تلقی می شود.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: نخستین اجلاس بین المللی ورزش همگانی با حضور مدرسینی از چند کشور جهان مهرماه سال جاری به میزبانی ایران برگزار خواهد شد. این کنفرانس با حضور مدرسین بین المللی و مدرسین برگزیده دانشگاه های کشور، ۱۳ و ۱۴ مهر سال جاری با تمرکز بر محورهای «ماموریت جهانی و ملی ورزش همگانی، ورزش شهروندی و شهر فعال، پدیده جهانی کم تحرکی زنان، ورزش نیروی کار و جامعه فعال» برگزار خواهد شد.

جرح و تعدیل در وزنه برداری

طبق اعلام فدراسیون جهانی وزنه‌برداری، فدراسیون‌های ملی تا امروز فرصت دارند، اسامی نهایی ورزشکاران خود را برای حضور درقهرمانی جهان عربستان تایید کنند. هم چنین باید قبل از مسابقات، نفراتی که قرار است وزن‌کشی مسابقات شرکت کنند اما در رقابت اصلی شرکت نکنند، مشخص کنند. البته برای ایران همه نفرات روی تخته مسابقات هم می‌روند.

تیم مردان ایران با ۱۰ وزنه‌بردار در این مسابقات شرکت می‌کند و نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی تکلیف دو نفری را که باید کنار می‌رفتند، مشخص کرد. بر این اساس، ایوب موسوی در دسته ۹۶ کیلوگرم و امیر عزیزی در دسته ۱۰۹ کیلوگرم به قهرمانی جهان نمی‌روند.

قضاوت در دالیان

مهدی مختاری رییس کمیته داوران  فدراسیون اسکواش فینال رقابت های قهرمانی آسیا را قضاوت کرد.

مختاری در این دوره از مسابقات رده های سنی قهرمانی آسیا که در شهر دالیان چین برگزار شد،  فینال رده سنی کم تر از ۱۵ سال را قضاوت کرد.

او از داوران مطرح آسیا به حساب می آید که در اکثر مسابقات مهم آسیا و جهان حاضر بوده است.

مهدی مختاری در دوره قبل رقابت های بازی های آسیایی هم حضور داشته است.