پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
تیم ملی بسکتبال در آستانه جام جهانی

نوری: پوست اندازی لازم بود

فقط سه روز تا آغاز جام جهانی بسکتبال باقی مانده است.

ایران در ادوار گذشته این رقابت ها رتبه 19 تا 23 را کسب کرده است و باتوجه به گروه بندی انجام شده باید در انتظار بازی های بسیار دشواری برای تیم ملی بود.

هاکان دمیر سرمربی ترکیه‌ای تیم ملی بسکتبال ایران، لیست ۱۲ نفره مد نظرش را برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۳ اعلام کرد.

از لیست قبلی تیم ملی که ۱۳ نفر در آن حضور داشتند، نام سالار منجی خط خورده است.

حامد حدادی (کاپیتان)، بهنام یخچالی، ارسلان کاظمی، میثم میرزایی، سجاد مشایخی، محمد امینی، جلال آقامیری، متین آقاجان‌پور، حسن علی‌اکبری، محمدسینا واحدی، نوید رضایی‌فر، پیتر گیرگوریان

رضا نوری بازیکن و مربی سابق تیم ملی بسکتبال در ارزیابی حضور تیم ملی ایران در جام جهانی به البرز ورزشی گفت: باتوجه به موجودیت بالای تیم های اسپانیا و برزیل شانسی برای پیروزی مقابل این تیم ها نداریم اما ساحل عاج که در گذشته بیشتر متکی بر قدرت بدنی بالا بود در سال های اخیر تکنیکی تر شده است و با این همه از آنجایی که تیم ملی ایران تلفیقی از جوانی و تجربه است انتظار پیروزی مقابل نماینده قاره آفریقا را داریم. یک برد کافی است تا به عنوان تیم سوم گروه برای رده های 1 تا 16 بازی کنیم.

نوری درباره هاکان دمیر سرمربی تیم ملی ایران نیز گفت: هر مربی طرز تفکر خودش را دارد برخی ها به تکنیکی و بعضی ها به فیزیک بازیکنان توجه دارند، سیستم حمله و دفاع و انتقال بازیکنان کلاسیک در زیر حلقه و شوت زن های پیرامونی به طور معمول مورد تاکید مربیان مطرح است.

سرمربی پیشین تیم ملی اضافه کرد: پوست اندازی در تیم ملی ضرورتی انکار ناپذیر بود، از سه سال پیش بعد از مسابقات جوانان جهان در لتونی بار ها این مسئله را بازگو کرده بودم و اکنون به نظر می رسد که آقای هاکان دمیر به این مسئله توجه کرده است.

گفت و گزار: ج - دوستدار