چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
یک گام تا نیمه نهایی قهرمانی آسیا

فانتزی بازی نکنید!

تیم ملی والیبال شب گذشته یک ست به عراق داد تا سالن پر از تماشاگر غدیر ارومیه در سکوت و ابهام قرار بگیرد ولی در ادامه راه وقتی که بازیکنان خطر را حس کردند دست از بازی فانتزی کشیدند و در سه ست بعدی مقابل عراقی ها به برتری رسیدند.

عراقی ها همواره تیم قدر ولی کم ستاره ای را به میدان رقابت های رسمی فرستاده بود طاثر عبدالوهاب، سرشناس ترین آنها که در جریان جنگ ایران و عراق راهی هلند شد. بعد از آن عراقی ها هرگز نتوانستند تیم قدری را جمع و جور کنند و مسابقات نیم بند کنونی نیز باوجود برخی بازیکنان برزیلی، ایرانی و اروپایی نتوانست والیبال پر از مشکلات این کشور را احیا سازد.

تیم ملی حالا فردا در مرحله حذفی با پاکستان بازی خواهد کرد، پاکستانی ها به لحاظ سوابق والیبال از ما جلوتر هستند و درواقع بعد از هند و ژاپن سومین کشوری بودند که این ورزش را جدی گرفتند از قضا نخستین سرمربی تیم ملی ایران نیز یک پاکستانی به عنوان سردار نصر الله بود.

برخی از کارشناسان ایرانی که بازی پاکستان را در ارومیه دیده اند معتقد اند که پاکستان می تواند حریف خطرناکی باشد، این تیم دو بازیکن باتجربه و سرشناسی را دارد مراد خان که در لیگ ترکیه و یکی دو کشور اروپایی بازی کرده است، حمید پاسور این تیم نیز خلاقیت خوبی دارد آنها خوب سرویس می زنند و چغر به نظر می آیند.

بعد از حمید موحدی و رحمان محمدی راد یک مربی برزیلی آورده اند که خیلی به کار هایش می نازند اما اگر قرار باشد پاکستانی که لیگ ندارد و والیبالش هم هنوز هم دیمی است تیم ما را تحت فشار قرار دهد باید کمی با تردید به ادامه راه نگریست.

به هر روی بازی فردا شب ساعت 19:30 با پاکستان که قرار است اینبار از شبکه ورزش پخش شود در صورت پیروزی تیم ایران را به مرحله نیمه نهایی صعود خواهد داد، اینکه ژاپن و ایران با انجام یک بازی در دور حذفی به قبل نهایی برسند مورد اعتراض بسیاری از مربیان قرار گرفته است اما باید از خانم سابو، رئیس AVC و همفکران بی خیالش پرسید که بر چه اساسی چنین تصمیمی از مد افتاده را اتخاذ کره اند به هر روی ایران در نیمه نهایی با برنده چین – هند و کره – اندونزی برای رسیدن به فینال در روز جمعه بازی خواهد کرد و ژاپن نیز که فردا با بحرین بازی می کند در نیمه نهایی با برنده تایپه – عراق و قطر – تایلند مصاف خواهد داد.

نویسنده: جمشید حمیدی