چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
استارت مرحله پلی آف جام باشگاههای آسیا،

رونالدو با النصر و پرشورها با آلوز و گوستاو به صعود می اندیشند

جام باشگاه های آسیا با وجود ستارگان بزرگان جهان رنگ و لعاب بیشتری یافته است. رونالدو امشب با النصر در ریاض در پی درخشش تازه است. تراکتوری ها هم با حضور پرشورها به صعود می اندیشند.

امشب رقابت های فوتبال آسیا متفاوت از گذشته برگزار می شود. تراکتور سازی ایران میزبان الشارجه امارات است.

النصر عربستان با رونالدو و کلکسیونی از بزرگان فوتبال اروپا در ریاض از تیم الشباب امارات پذیرایی می کند.

الهلال و اتحاد عربستان ستارگانی از فوتبال جهان را صید کرده اند. نمایندگان ژاپن، کره جنوبی و استرالیا هم در شرق آسیا و اقیانوسیه با تیم هایی قوی و صاحب سبک آماده حضور در مرحله گروهی هستند.

تراکتور سازی اگر چه در لیگ برتر نتایج خوبی نگرفته و قدری ناهماهنگی در کار تیمی دارد، اما میدان آسیایی حساب جداگانه ای دارد.

پرشورها با حضور خود جلوه ای خاص به ورزشگاه یادگار امام خواهند بخشید. خمس با در اختیار داشتن شجاع، آغاسی، آلوز، شیری، گوستاوو، صفا هادی، حسین زاده و خمینز باید از همان ابتدا عرصه را به الشارجه تنگ کند و با شیوه ای تهاجمی حریف را در زمین خودی محصور نماید.

کاش عبدی و نادری هم فرصت بازی پیدا می کردند و این میزبانی شکل بهتری می یافت. الشارجه امارات تیم نام آشنایی است.

آنها در حال حاضر در رده هفتم جدول امارات ‌قرار دارند. الشارجه در دیدار قبلی ۴ بر ۳ تیم مجیدی را‌ شکست داده است.

در کلکسیون افتخارات تیم الشارجه ۶ عنوان قهرمانی لیگ،  ۱۰عنوان حذفی و ۳ عنوان سوپر جام دیده می شود. پیانیچ هافبک ۳۳ ساله تیم ملی بوسنی و بازیکن سابق تیم‌های رم، یوونتوس و بارسا، کاپیتان الشارجه است.

لوان پریرای برزیلی، پاکو الکاسر اسپانیایی و کایو چهار بازیکن تاثیر گذار اماراتی هستند. البته در خط دفاع آنها کوستاس ماتولاس یونانی با ‌۳۲ سال هم انجام وظیفه می کند.

نقطه قوت حریف در تاکتیک هجومی است، اما آنها در دفاع به ویژه در عمق ضعف هایی عمده دارند.

تبم اتحاد کلبا در دیدار گذشته ۳ بار دروازه آنها را گشود. قائدی گل خود را با نفود در عمق دفاع الشارجه به ‌ثمر رساند.

یقینا خمس و‌ کادر فنی تراکتور بارها نمایش حریف را زیر ذره بین برده و با آنالیز درست بازیکنان‌خود را روانه میدان خواهند کرد. در صورت برد و صعود تراکتور به مرحله گروهی احتمال قرار گرفتن نماینده ما با تیم الهلال وجود دارد.

در کنار چند بازی مهم در مرحله پلی آف آسیا، حضور رونالدو در تیم النصر عربستان خبر ساز است و تمام بازی‌های ریز و درشت را تحت تاثیر قرار داده است.

امشب نگاه‌ همه متوجه ورزشگاه یادگار امام تبریز است. این دیدار ساعت هفت و نیم ‌بعد ازظهر برگزار می شود. امید که تیم ما در نود دقیقه کار را یکسره کند و با انگیزه بهتری وارد مرحله گروهی شود.

پرسپولیس، سپاهان و نساجی سه نماینده دیگر ایران در مرحله گروهی هستند. صعود تراکتور این پازل را تکمیل می کند و مربع تیم‌ های ایرانی را در جام باشگاههای آسیا شکل می دهد.

گزارش: احمد میرزاییان