پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

پرتوی: ایران و ژاپن ابر قدرت آسیا هستند

عزیز پرتوی مربی و بازیکن سابق تیم ملی از ستاره های پیشین والیبال ارومیه و ایران است او درباره جام ملت های آسیا و به ویژه تیم ملی ژاپن گفت: شاکله موفق تیم ژاپن در لیگ ملت ها حفظ شده و با همان شاکله در رقابت‌های آسیایی حضور یافته است.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: وی با اشاره به نقش سرمربی ژاپن در رشد والیبال این کشور عنوان کرد: این تیم  دارای مربی بزرگی بنام فیلیپ بلین فرانسوی بوده که هم اکنون پنج سال است در عناوین مختلف روی تیم ژاپن کار می‌کند و توانسته تیم منسجمی را به وجود آورد.

بازیکن تیم ملی کشورمان در بازی‌های آسیایی ۱۹۷۴ تهران یادآور شد: بلین سرمربی ژاپن با ترکیبات مختلف توانست بدون بازی دادن به دو بازیکن مطرح نیشیدا و ایشیکاوا در مرحله گروهی موفق شود، چون مربیان بزرگ هیچگاه دستشان را رو نمی کنند و به مرور زمان از بازیکنانشان استفاده و در جای لازم از حضور آن‌ها بهره‌مند می‌شوند.

وی تأکید کرد: تیم‌های ایران و ژاپن با توجه به سطح‌شان یک سر و گردن از تمامی تیم‌های دیگر بالاتر هستند و امیدوارم هر دو فینالیست شده و جام بیست و دوم با قهرمانی ایران به پایان برسد.

وی افزود: بدون توجه به عدم نتیجه گیری تیم ملی در لیگ ملت‌ها باید یادآور شویم که تیم ایران در آسیا همچنان ابرقدرت است. وقتی شش هزارنفر به صورت پرشور برای تشویق تیم ملی در سالن ورزشی غدیر ارومیه حاضر می‌شوند قطعا بازیکنان تیم ملی نیز به وجد آمده و بازی بهتری به نمایش می‌گذارند.

وی با بیان اینکه ایران برابر هنگ‌کنگ با ترکیب‌های مختلف بازی کرد، یادآور شد: سرمربی تیم ملی تقریبا تمامی بازیکنان را برابر هنگ کنگ به میدان آورد و این بهترین اقدام بود تا بازیکنان برای دیدارهای بعدی با آمادگی کامل حضور پیدا کنند.

پرتوی گفت: تیم‌های هم گروه ایران یعنی عراق و هنگ کنگ فاصله والیبالی بسیار زیادی با ایران دارند و این تیم ‌ها رقبای تمرینی تیم کشورمان هستند. بازیکنان تیم ملی باید از حیثیت ایران برابر ژاپن در شهر ارومیه دفاع کنند البته نباید غافل شویم که ژاپن تیم خیلی خوبی است.

پرتوی با بیان اینکه ژاپن در دهه هفتاد والیبال قدرتمندی داشت، گفت: والیبال در این کشور مدتی افت کرد اما اخیراً مجدد رشد کرده است. تیم های ایران، ژاپن، کره، قطر و پاکستان می توانند در رده های بالا قرار گیرند و جز تیم های برتر جام بیست و دوم باشند.

وی در پایان اظهار کرد: در خصوص ژاپن باید واقعیت ها را گفت؛ روزی که دو تیم ایران و ژاپن روبروی هم قرار می‌گیرند باید از لحاظ آمادگی روانی و جسمانی در سطح بسیار خوبی باشند تا بتوانند موفق شوند.