جمعه بیست و یکم اردیبهشت ماه
جام جهانی بسکتبال در مقدمه راه

ایران مقابل برزیل قدرت قدیمی دنیا

زنگ مسابقات جام جهانی بسکتبال از فردا به صدا در می آید، تیم های شرکت کننده در هشت گروه در سه کشور شرق آسیا پیکار خواهند کرد.

تیم ملی بسکتبال ایران که برای چهارمین بار جهانی شده است با تیم های برزیل، اسپانیا و ساحل عاج همگروه است. نخستین مسابقه آسمان خراش های ایران فردا حوالی ظهر مقابل برزیل خواهد بود، تیمی که زمانی آوازه بلند در دنیای توپ و سبد داشت ما در سال های 2010 و 2014 دو بار مغلوب برزیلیان شده بودیم.

 افشین رضا پور مربی و کارشناس بسکتبال در اینباره می گوید: از قدرت های قدیمی بسکتبال دنیا است که حدود 40 سال پیش دارای مقام شامخی در این ورزش بود. از ویژگی های بسکتبال این کشور مانند همه ی تیم های آمریکای جنوبی بازیکنان تکنیکی با فیزیک عالی است. هوار تاپ با 40 سال سن در گارد راس تیم برزیل پنج دوره در جام جهانی بازی کرده است.

رضا پور درباره تیم ملی بسکتبال ایران میز گفت: ما باید از بسکتبال کسل کننده گذشته و اتکای بیش از حد حامد حدادی دور شویم،خوشبختانه آقای هاکان دمیر تلاش کرده است که با سرعت دادن به بازیکنان پرداختن به شوت های سه امتیازی و بازی های پیرامونی تیم ما را مدرن تر راهی میدان کند و این البته به معنی نادیده گرفتن قدرت برزیل نیست.

کارشناس بسکتبال در خاتمه تایید کرد که جای محمد جمشیدی در تیم ایران خالی است.

برنامه بازی‌های تیم ملی ایران در دور گروهی جام جهانی به شرح زیر است:

بازی اول)
ایران - برزیل: شنبه ۴ شهریور - ساعت ۱۳:۱۵

بازی دوم)
ایران - ساحل‌عاج: دوشنبه ۶ شهریور - ساعت ۱۳:۱۵

بازی سوم
ایران - اسپانیا: چهارشنبه ۸ شهریور - ساعت ۱۷:۰۰

گفت و گو: پوریا حمیدی