پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
گشتی در دنیای خبر

امان از دوپینگ

گشتی در دنیای اخبار منهای فوتبال استفاد از موارد نیروزا را در صدر خبر ها قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: باز هم دوپینگ و باز هم جودو ورزشی که هنوز از محرومیت بین المللی رهایی نیافته است به مشکل جدید برخورد. امیدواریم که ورزشکاران و مربیان ایران حواس خود را به خوبی جمع کنند.

در جریان برگزاری اردوی تیم ملی جودو قبل از بازی ‌های آسیایی هانگژو پس از انجام تست دوپینگ از جودوکاران حاضر در اردو، نمونه دوپینگ یک ملی‌پوش مثبت شد.

این ورزشکار که به مسابقات دانشجویان جهان اعزام شده بود نامش در فهرست ورزشکاران اعزامی به بازی‌های آسیایی نیست.

ماده مصرفی کشف شده در نمونه ادرار این جودکار از گروه غیرخاص (استروئیدها) بوده و محرومیت ۴ ساله از تمامی فعالیت‌های ورزشی در انتظار وی خواهد بود و در صورتی که بپذیرد مرتکب دوپینگ شده، میزان محرومیت این جودوکار به ۳ سال کاهش می‌یابد.

حذف وفایی مسترز اروپا

در جریان مسابقات مسترز اروپا، حسین وفایی، ملی‌پوش اسنوکر ایران به مصاف آلن تیلور رفت و با نتیجه سنگین ۵ بر صفر شکست خورد تا با این شکست از دور مسابقات کنار رود.

ملی پوش اسنوکر ایران درحالی در این مسابقه مغلوب شد که حریف انگلیسی او در رده ۷۹ جهان قرار دارد و وفایی در رده ۱۶ دنیا ایستاده است.

رقابت‌های مسترز اروپا ۲۰۲۳ یک تورنمنت حرفه‌ای اسنوکر است که با حضور چهره‌های برتر اسنوکر جهان در نورنبرگ آلمان برگزار می‌شود. مدافع عنوان قهرمانی این مسابقات کایرن ویلسون است که بری هاوکینز را ۹–۳ در فینال مسابقات فصل قبل شکست داد. مجموع جوایز این رقابت‌ها ۴۲۷ هزارپوند بوده که نفر اول می‌تواند ۸۰ هزار پوند را به جیب بزند.

اصفهان میزبان شمشیربازی بین المللی

فدراسیون شمشیربازی طی ماه جاری میزبان مسابقات بین المللی ستلایت اسحله سابر بزرگسالان است. این رقابت ها ۱۹ شهریور در اصفهان برگزار می شود.

بر اساس دعوتنامه ارسالی برای کشورها، تا به امروز ترکیه، عراق و ازبسکتبال اعزام نماینده به این دوره رقابت ها را قطعی کرده اند. بر این اساس قرار است ترکیه و عراق با ۳ شمشیرباز و ازبکستان با ۲ شمشیرباز در مسابقات ستلایت اصفهان شرکت کنند.

به گفته علیرضا پورسلمان رئیس فدراسیون شمشیربازی و به احتمال زیاد، نمایندگان گرجستان و کویت هم به جمع شرکت کنندگان در این دوره رقابت های ستلایت اضافه خواهند شد.