پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور

سپاهان از استقلال سرتر است؟

در آستانه بازی حساس هفته سوم، سرمربی سپاهان مدعی شد تیمش سرتر از استقلال است!

دیدار بزرگ هفته سوم لیگ برتر درحالی امشب به میزبانی ورزشگاه نقش جهان برگزار می‌شود که تا حدودی روی کاغذ کار تیم اصفهانی راحت‌تر جلوه می‌کند. در هرصورت سپاهانی‌ها بعد از حفظ شاکله اصلی تیم خود و جذب نفرات درخواستی سرمربی پرتغالی، پیش‌فصل فوق‌العاده‌ای را سپری کرده است.

اکنون استقلالی‌ها دوران پرچالشی را در حضور مدیران و کادرفنی جدید خود سپری می‌کنند و به‌جرات می‌توان گفت حتی کمتر از نیمی از خواسته‌های نکونام چه در دوران آماده‌سازی و چه در زمینه جذب بازیکن تحقق پیدا نکرده است تا در آستانه تقابل کفه ترازوی اصفهانی‌ها نسبت به حریف سرشناس پایتخت سنگینی کند. 

این درحالی است که سپاهان همراه با سرمربی مطرح پرتغالی‌اش طی دو دیدار رفت و برگشت سال خود استقلال را در تهران و اصفهان شکست داده و این موضوع نشان می‌دهد اصفهانی‌ها از لحاظ روحی و روانی و مسائل ‌انگیزشی نسبت به استقلال آماده‌تر و سرشارتر هستند.

نکته قابل‌توجه اینکه ژوزه مورایس با علم به شرایط تیمش و نتایج به‌دست آمده طی فصل گذشته به‌تازگی در اردوی تیمش و در جمع سپاهانی‌ها با تکرار ادعاهای همتای خود در تراکتور نسبت به اعلام مدعیان قهرمانی و نادیده گرفتن استقلال در این بین، در جمع شاگردانش در آستانه دیدار با استقلال، اذعان می‌دارد که ما از هر لحاظ از حریف سر‌تر هستیم.

حال اینکه واقعا این ادعای سرمربی پرتغالی درست است و استقلالی‌ها با چنین ذهنیتی راهی اصفهان شده‌اند مطمئنا تا زمانی که سوت پایان این مسابقه به صدا درنیامده و نتیجه پایانی مشخص نشود نمی‌توان با قطعیت درباره‌اش صحبت کرد اما اینکه سرمربی باتجربه سپاهان حتی کمترین شانس هم برای موفقیت حریف قائل نمی‌شود می‌تواند تا حدودی بحث‌برانگیز و مورد ابهام باشد. 

همچنین از اصفهان خبر می‌رسد بعد از درگذشت پدر پیام نیازمند و غیبت این بازیکن در تمرینات روزهای اخیر سپاهانی‌ها، این گلر که به ‌نظر می‌رسد به‌ خاطر افت روحی در این دیدار غایب باشد.

خودش را برای این دیدار حساس به اردوی تیمش رسانده و حتی شنیده می‌شود برای برگزاری این دیدار نیز آمادگی خود را اعلام کرده است. از میرزازاد به‌عنوان محتمل‌ترین گزینه مورایس برای قرار گرفتن درون دروازه تیم اصفهانی درصورتی‌که به هر دلیلی نیازمند نتواند در دیدار امشب تیمش را همراهی کند، نام برده می‌شود.

گزارش: نیلوفر مژدهی