پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
نقطه پایان والیبال قهرمانی آسیا

حسرت شکست در ساحل چی چست

تیم ملی والیبال از چند ماه پیش محکوم به شکست محتوم بود اما هیچکس باور نمی کرد اینگونه حقارت آمیز مقابل چشم بادامی های ژاپنی شکست بخوریم.

باز هم حسرت ناکامی را در دل هزارن تماشاگر ایرانی به ویژه حامیان میلیونی ساحل چی چست بر دل بگذارد.

همان حکایت همیشگی ضعف دریافت کننده های قدرتی، نگرفتن توپ های سرگردان و بی برنامگی در توپ های برگشتی و عدم دقت نظر در تعویض ها تیم ایران را بازیچه دست هنرمندان ژاپنی قرار داد که والیبال کامپیوتری خود را از دل لیگ جهانی به قهرمانی آسیا و این سوی قاره کهن به نمایش در آوردند.

تاکتیک پذیری و توانایی در مهارت های اولیه و اعتماد به نفس بالا آنقدر زیاد بود که نزدیک 8000 نفر تماشاگر بوق و شیپور به دست و امتیازات عالی میزبانی نتوانست مهمان شرق دور را از پا در بیاورد و چنین شد که صد ها تماشاگر مشتاق ارومیه ای اشک ریزان سالن غدیر را ترک کردند و درد آور اینکه فلیپ بلین سرمربی فرانسوی تیم ملی ژاپن نیز مانند ویتالی هاینن اعلام کرد که دیگر پایش را به این سوی آب ها نمی گذارد درصورتی که مردم و مسئولین ارومیه و استان آذربایجان غربی هرچه در توان داشتند برای شکوهمند بودن جام بیست و دوم ارائه دادند.

هیچکس استعفا نمی دهد!

در کشور ما و به ویژه ورزش ایران مسئولیت پذیری به صفر رسیده است، هیچکس عذرخواهی بلد نیست و هیچ فردی به خاطر قصوری که انجام داده استعفا نمی دهد، اینجا همه طلب کارند و مسند ها را برای خود دائمی می دانند و ندیده ایم که دلشان برای جوان های گوشه و کنار بسوزد که سرشار از شور وطن پرستی هستند و آرزوی آنها اهتزار پرچم سه رنگ کشور ایران است.

درباره نقاط ضعف تیم ملی باید بنوسیم و کادری که بسیار ضعیف عمل کرد، حالا اگر تیم مجازی آقای امپراتور ما را مورد نوزاش قرار دهد...

بازیکنان برگزیده ی قهرمانی آسیا:

ارزشمندترین بازیکن: یوجی ایشیکاوا از ژاپن
بهترین دفاع وسط: بلال از قطر
دومین دفاع وسط: تایشی اونودرا از ژاپن
بهترین دریافت‌کننده قدرتی: ران تاکاهاشی از ژاپن
دومین دریافت‌کننده قدرتیریمی از قطر
بهترین پشت خط زن: امین اسماعیل‌نژاد از ایران
بهترین پاسورمحمدطاهر وادی از ایران
بهترین لیبرو : یانگ از چین

رده‌بندی نهایی مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا ۲۰۲۳:

۱- ژاپن

۲- ایران

۳- قطر

۴- چین

۵- کره‌جنوبی

۶- چین‌تایپه

۷- پاکستان

۸- بحرین

۹- اندونزی

۱۰- تایلند

۱۱- هند

۱۲- عراق

۱۳- قزاقستان

۱۴- افغانستان

۱۵- بنگلادش

۱۶- هنگ‌کنگ

۱۷- ازبکستان

۱۸  مغولستان

نویسنده: جمشید حمیدی