پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
نگاه کارشناس

بسکتبال ایران در بازی با ساحل عاج شکوفا می شود؟

تیم ملی بسکتبال ایران تا کنون دو بار پیش از این در جام جهانی به مصاف برزیل رفته که سهمش در هر دو بازی باخت بود. در سال ۲۰۱۰ در ترکیه ۸۱ بر ۶۵ و در سال ۲۰۱۴  اسپانیا ۷۹ بر ۵۰ ایران نتیجه را واگذار کرد.

اسامی بازیکنان تیم ملی بسکتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۳:  حامد حدادی (کاپیتان)، بهنام یخچالی، ارسلان کاظمی، میثم میرزایی، سجاد مشایخی، محمد امینی، جلال آقامیری، متین آقاجان‌پور، حسن علی‌اکبری، محمدسینا واحدی، نوید رضایی‌فر، پیتر گیرگوریان

ترکیب شروع کننده ایران را در بازی با برزیل ارسلان کاظمی، بهنام یخچالی ، حسن علی اکبری، پیتر گرگوریان و متین آقاجان پور تشکیل دادند.

دکتر علی توفیق مربی و بازیکن سابق تیم ملی بسکتبال در تفسیر این مسابقه به البرز ورزشی گفت: ما با برزیل در ادوار گذشته بازی کرده ایم و آن دفعات هم با اختلاف زیادی مغلوب شده بودیم ولی ترکیب جدید تیم ملی که به نسبت جوان شده است ما را بر این باور استوار ساخته بود که باز هم غافلگیر خواهیم شد اما این تیم نیازمند فرصت بیشتر است و بازیکنان ما باید از حضور در تورنمنت ها بهره های لازم را ببرند تا برای انتخابی المپیک آماده تر باشند. در تیم ایران متین آقاجان پور بازیکن مازندرانی بهترین چهره بود که پرتاب های بسیار خوبی داشت.

متین آقاجان پور با ۱۱ امتیاز در تیم ایران بیشترین امتیاز را گرفت و برنو کابولو نیز با همان ۱۶ امتیاز برای برزیل و بازی در صدر امتیاز آوری ایستاد.

تیم ایران فردا با ساحل عاج بازی خواهد کرد امیدواریم که دستپاچگی بازی اول را فراموش کنند و با اعتماد به نفس بیشتری وارد میدان شوند این تیم می تواند شکوفا شود.

گفت و گو: ج - دوستدار