پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

گشتی در دنیای خبر

برگزاری شطرنج بین المللی در همدان و آغاز تور دوچرخه سواری آذربایجان از اهم اخبار منهای فوتبال امروز است. امیدواریم که تور آذربایجان و همچنین تورنمنت بین المللی همدان سال به سال رونق بیشتری بگیرد.

شطرنج همدان با جایزه شش هزار دلاری

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: هفدهمین دوره مسابقات شطرنج اوپن بین‌المللی ابن‌سینا با حضور ۷۲۷ نفر شطرنج‌باز از ۸ کشور، با جایزه افزون بر ۶ هزار دلار (۳۲۰ میلیونی) طی ۱۱ دور به روش سوئیسی در سه جدول فکری (استاندارد) A (استادی)، B (زیر ۱۸۰۰) و C (زیر ۱۲ سال) و هم‌چنین ۱۹۵ نفر شطرنج‌باز در جدول مسابقات برق‌آسا (بلیتس) اوپن ابن‌سینا به میزبانی هیأت شطرنج استان همدان در محل دانشگاه بوعلی سینا از تاریخ ۲ شهریور الی ۹ شهریور در حال برگزاری است، اوپن ابن سینا در تقویم فدراسیون بین‌المللی شطرنج (FIDE) ثبت شده است و در کنار جام خزر گیلان مهم‌ترین جام‌های شطرنج ایران به شمار می‌روند.

آغاز تور دوچرخه سواری آذربایجان

سی‌وششمین دوره تور دوچرخه‌سواری بین‌المللی ایران-آذربایجان صبح امروز یکشنبه ۵ شهریورماه آغاز شد.

سی‌وششمین دوره تور دوچرخه‌سواری ایران-آذربایجان، ۵ لغایت ۹ شهریورماه با حضور ۱۵ تیم داخلی و خارجی به میزبانی سه استان، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و اردبیل برگزار می‌شود.

مرحله نخست این دوره از تور ایران-آذربایجان، از ساعت ۹ صبح ۵ شهریورماه در پارک ائل‌گلی تبریز، آغاز شد.

طلای قهرمانی آسیا بر گردن یک جنوبی

ورزشکار خوزستانی اولین مدال طلای تاریخ فیتنس اسپرت ایران را در رقابت های قهرمانی آسیا رقم زد.

مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ لبنان در حال برگزاری است که امید ذاکری ورزشکار جوان و آینده دار خوزستانی  شامگاه چهارم شهریورماه با نمایشی فوق العاده و تماشایی، راند حرکات نمایشی فیتنس اسپرت را با زیبایی هر چه تمام به اتمام رساند و موفق شد مدال خوش رنگ طلا را از آن خود کند

در حالی که روز نخست مسابقات قهرمانی آسیا تا نیمه شب به طول انجامید، امید ذاکری با اجرای خود سالن را به وجد آورد. این مدال، اولین مدال طلای تاریخ فیتنس اسپرت ایران در مسابقات آسیایی است که توسط ورزشکار خوزستانی کسب شد.