پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

شکست میلیمتری بسکتبال ایران در جام جهانی

تیم ملی بسکتبال ایران در یک رقابت میلیمتری با اختلاف فقط سه گل مغلوب تیم فیزیکی ساحل عاج شد و صعود به مرحله بعدی بازی هایی انتخابی المپیک را از دست داد.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: با توجه به اینکه ژاپن روز گذشته موفق شد تیم ملی فنلاند را شکست دهد، تا این لحظه بهترین تیم آسیایی در  جام جهانی ۲۰۲۳ است و تک سهمیه المپیک قاره آسیا در این مسابقات را تاکنون به دست آورده است. با این باخت بسکتبال ایران شانس حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس را از دست داد.

تیم ملی بسکتبال ایران در دومین بازی خود در جام جهانی ۲۰۲۳، مقابل ساحل‌عاج با دو امتیاز اختلاف شکست خورد تا شانس صعود به المپیک به عنوان بهترین تیم آسیایی در جام جهانی را از دست دهد.

تیم ملی بسکتبال ایران، امروز در دومین بازی خود از سری رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۳، از ساعت ۱۳:۱۵ به مصاف تیم ملی ساحل‌عاج رفت که با نتیجه نزدیک ۷۱ بر ۶۹ شکست خورد تا دومین باخت ایران در جام جهانی رقم بخورد. با توجه به اینکه ایران شانس چندانی در بازی سوم مقابل اسپانیا، مدافع عنوان قهرمانی  جهان ندارد، تیم ملی بسکتبال شانس صعود به المپیک ۲۰۲۴ پاریس به عنوان بهترین تیم آسیایی را از دست داد.

ترکیب ایران:
جلال آقامیری، حسن علی‌اکبری، محمد امینی، پیتر گیرگوریان و بهنام یخچالی

ترکیب ساحل‌عاج:
سدریک باح، مکسنس دادیئت، جیان فیلیپه دالی، بازومانا کانه و آمادو سیدبه

در این دیدار هر دو تیم ۳۵ ریباند را به ثبت رساندند که طبق آمار، ایران ۲۵ ریباند دفاع و ۱۰ ریباند حمله داشت و در سوی دیگر، ساحل‌عاج ۲۳ ریباند دفاع و ۱۲ ریباند حمله به ثبت رساند.

آمار مهمی که باعث برتری ساحل‌عاج مقابل ایران شد، موقعیت ۹۵ درصدی این تیم در پرتاب‌های خطا بود. ایران اما ۷۳ درصد از پرتاب‌های خطای خود را تبدیل به امتیاز کرد.

در سایر آمارها مثل ترن اور، ضد حملات و موج دوم حملات، ایران آمار بهتری داشت اما نقطه ضعف تیم دمیر، پرتاب‌های خطا بود که کار دست ایران داد.

در پایان این بازی، حامد حدادی باتاثیر گذاری ۱۶ بهترین بازیکن ایران شد و در ترکیب ساحل‌عاج هم «مکسنس دادیئت» با تاثیرگذاری ۱۶ بهترین بازیکن این تیم شد.

امتیاز آورترین بازیکن این دیدار اما بهنام یخچالی از تیم ایران بود که ۱۹ امتیاز را کسب کرد.