پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
واکنش به انتقادات تکواندو کاران

افشار: حقوق دو میلیونی در شان قهرمانان نیست

انتقاد و اعتراض تند تکواندو کاران به مسئولان ورزش کشور درمورد عدم پرداخت جوایز قهرمانان واکنش هایی را در پیش داشت.

هادی افشار قهرمان سابق تکواندوی جهان و از کارشناسان برجسته در گفت و گو با البرز ورزشی گفت: متاسفانه نبود نگاه یکسان و عدالت محور موضوع جدید نیست، سال های زیادی که خود من هم در تیم ملی بودم این تفاوت آشکار را لمس کردم ولی واقعا بی معرفتی است که بچه های تکواندو بعد از دو سال و نیم نتوانستند پاداش های خود را دریافت کنند.

فوتبال البته همه جای دنیا حساب های جداگانه ای دارد ولی بار اصلی مدال آوری ورزش ایران در المپیک را کشتی، وزنه برداری و تکواندو بر دوش می کشد اما به هنگام پرداخت پاداش ها چنان برخورد می شود که طیب خاطر و انگیزه را در ورزشکاران زایل می سازند.

دکتر افشار افزود: اکنون که بازی های آسیایی را در پیش داریم انتظار کسب پنج مدال از تکواندو کاران دختر و پسر داریم ولی به شرط اینکه دلسردی را از پیرامون تکواندو دور سازیم، واقعا تاسف آور است که قهرمان المپیک فقط ماهی دو میلیون تومان حقوق بگیرد، پس صندوق حمایت از قهرمانان چه می کند؟ متاسفانه بودجه فدراسیون تکواندو هم آنقدر توان مالی ندارد که بتواند ورزشکاران و مربیان این رشته را تامین کند.

مربی نام آور تکواندو در خاتمه تاکید کرد که تمام قدرت های درجه جهان در آسیا حضور دارد، سوای کره و چین ازبکستان و اردن نیز تکواندو کاران مدعی دارد در چنین شرایطی امید ما به مدال های ناهید کیانی و دیگر تکواندو کاران است از تکواندو کاران پشتیبانی کنیم.

گفت و گو: عباس اسماعیلی