پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
چند پرسش از فدراسیون بسکتبال

دوران گذار نا به هنگام...

تیم ملی بسکتبال صعود به دور دوم جام جهانی و امید کسب سهمیه المپیک را از دست داد.

درصورتی که اگر شب گذشته ما ساحل عاج را شکست می دادیم می توانستیم برای المپیکی شدن با ژاپن که یک برد عالی در بازی با فنلاند به دست اورد رقابت کنیم اما نشد که نشد و حالا ما از رئیس جوان فدراسیون بسکتبال چند سوال داریم.

اول اینکه آیا در آستانه پیکار برای سهمیه المپیک زمان درستی را برای گذار از بسکتبال قبلی انتخاب کرده است؟ آیا بازیکنان جوان ما توانسته اند به این مهم نایل آیند؟

محمد جمشیدی را که در لیگ بسکتبال هیچگاه کمتر از 30 امتیاز نگرفته بود را خط زدیم، سجاد پذیرفته و آرمان زنگنه و محمد حسن زاده را از دور خارج ساختیم. اگر جوانی با یک استوری مرتکب اشتباهی شده برخورد با آن وظیفه نهاد های قانونی بوده و هست اما فدراسیون باید نقش پدر و اصلاح کننده این جوان ها را ایفا می کرد.

پرسش بعدی این است که هاکان دمیر اگرچه مربی تیم ملی کشورش بود اما هیچگاه سابقه سرمربیگری تیم های ملی را نداشت، اگر داشت لطفا ما را در جریان بگذارید.

در گزینش بازیکنان کدام کمیته فنی و خبره ورزشی با فدراسیون و سرمربی همکاری کرده است، لطفا صورت جلسه حضور اعضای کمیته فنی را هم ارائه دهید. نمی خواهیم که بعد از قضایا به قضاوت برویم اما برخورد قهر آمیز با اهالی بسکتبال در هر رده ای نمی تواند یک رئیس جوان را به ساحل رستگاری رهنمون سازد.

مخلص کلام اینکه آیا هیچ می دانید بسکتبال با این ناکامی ممکن است سرمایه گذاران بزرگ همانند کاله، مهرام و میهن را از حمایت دنیای توپ و سبد نا امید سازد، بخش هایی که فدراسیون های دیگر برای استفاده از امکانات آنان سر و دست می شکنند.

نویسنده: ج - دوستدار