پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

مناف هاشمی: اعزام هر ورزشکار 400 میلیون هزینه دارد

دبیر کل کمیته ملی المپیک درباره مسائل مطروحه راجب بازی های آسیایی واکنش نشان داد و مطالبی را بیان کرد.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: مناف هاشمی پس از برگزاری نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک با حضور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امروز ۵ موضوع در دستور هیات اجرایی قبل از اعزام کاروان ایران به بازی های آسیایی بود و گزارشاتی در جلسه ارائه شد و نواقص آن در بحث لیست نفرات اعزامی در حوزه ورزشکاران، کادر سرپرستی، کادر پزشکی و سایر افرادی که در کاروان حضور دارند، مدنظر قرار گرفت.

وی ادامه داد: در برخی موارد نقطه نظرات مطرح و مقرر شد بر اساس مصوبه شورای برون مرزی مبنی بر لیست ۵۳۰ نفره به عنوان حداکثر نفرات، برخی رشته ها احتمالا با کاهش نفرات رو به رو یا برخی رشته ها حذف شوند اما امروز لیست نفرات اعزامی در هیات اجرایی اعلام شد.

هاشمی افزود: ورزشکارانی که برای المپیک پاریس کسب سهمیه کردند ۳۰ میلیون تومان پاداش به آن ها تعلق گرفت که نسبت به کم بودن رقم آن گلایه هایی داشتند و در نهایت امروز توسط هیات اجرایی کمیته ملی المپیک مصوب شد که رقم ۵۰ میلیون تومانی پاداش به ورزشکاران تعلق گیرد که یا به صورت مستقیم به حساب ورزشکار یا فدراسیون مربوطه واریز می‌شود. ضمنا این پاداش به چهل امیرانی ملی‌پوش تیراندازی هم تعلق گرفت.

دبیرکل کمیته ملی المپیک با اشاره به اینکه اختیارات لازم برای پرداخت کمک هزینه مختصر به ورزشکاران و کادر فنی قبل از اعزام مدنظر قرار گرفت، خاطرنشان کرد: مبلغ این کمک هزینه در مجموع حدود ۲۰ میلیون تومان است که ۱۰ میلیون تومان کمیته و ۱۰ میلیون تومان وزارت ورزش پرداخت می کنند و این پرداخت مشمول ورزشکاران اعزامی است.

دبیرکل کمیته ملی المپیک با بیان اینکه هنوز در مورد رشته‌ای نظیر ژیمناستیک به قطعیت نرسیده‌ایم، تصریح کرد: ممکن است چند ژیمناست به مسابقات اعزام نشوند و از لیست نهایی حذف شوند؛ اتفاقاتی که در انتخابات ژیمناستیک رخ داد باعث شده دود آن به چشم ورزشکار برود.

هاشمی با تاکید بر اینکه کمیته ملی المپیک مسئول اعزام ها است، گفت: تمام تلاش ما بر این است که مشکلات را حل کنیم و سعی کرده ایم با پادرمیانی مانع از پایمال شدن حق ورزشکار شویم اما فدراسیون و وزارت ورزش نیز باید دلسوزانه رفتار کنند و اگر مشکلی در برگزاری انتخابات مطابق اساسنامه فدراسیون های ورزش وجود دارد بپذیرند و آن را اصلاح کنند چرا که اعزام نفرات نهایی باید با تدبیر انجام شود و باید بدانیم که هزینه اعزام هر ورزشکار ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان می‌شود.

وی در مورد مشکلات به وجود آمده در تیم ملی امید با توجه به اختلاف بین عنایتی و نکونام، اظهار کرد: زمان بندی صورت گرفته به منظور اصلاحات نفری اعلام شده است و جمع بندی دقیق در فدراسیون فوتبال با تاخیر همراه شد چراکه آن ها کار خود را دیر شروع کردند و اصلاحات در چند مقطع انجام شد و به تازگی فرقانی، ممبینی و عنایتی در مورد دو فوتبالیست مسائلی را مطرح کردند و اگر نام آن ها در لانگ لیست وجود نداشته باشد کار راحت تری برای جایگزینی داریم در غیر این صورت کار سخت خواهد بود.