پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
والیبال و عبور از تونل تاریک زمان

غیاثی: آشفتگی ها همچنان ادامه دارد

از آغاز مسابقات قهرمانی آسیا معلوم بود که ما فقط یک حریف داریم آن هم ژاپن بود که نسبت به مسابقات ملت های جهان به لحاظ فنی و آمادگی جسمانی پایین آمده بود ولی مشکل اصلی تیم ملی ما این بود که آشفتگی های لیگ ملت ها را نه تنها کنار گذاشته بود بلکه رفته رفته بدتر هم شد.

محمد عمده غیاثی پاسور سابق تیم ملی و مربی بین المللی با بیان مطلب فوق افزود: متاسفانه این مسائل سبب شد که کنترل روی اعضای تیم به هم بخورد و بازیکنان سر به زنگا از جان مایه نگذارند.

مربی بین المللی والیبال در پاسخ به پرسش که چگونه از این تونل تاریک زمان عبور کنیم گفت: ظاهرا بر اساس برنامه ریزی آقای داورزنی ناچار هستیم با این کادر ادامه بدهیم درصورتی که فضای تیم ملی برای برای کادرفنی غیرقابل تحمل است.

غیاثی با اشاره به اینکه ژاپنی ها در سه دنده زمانی که نیشیدا یا پاسور این تیم به روی تور می آمدند آسیب پذیر بودند اما تیم ما از این ضعف ها استفاده نکرد افزود: متاسفانه تضاد بین گفته های رئیس فدراسیون و سرمربی تیم ملی نشان می دهد که هماهنگی لازمه وجود نداشته است.

داورزنی از ایستادن روی سکوی تیم ملی گفت و عطایی از این مسئله که ما نهایت جزو ده تیم برتر جهان هستیم.

غیاثی که در زمان جوانی از نظر سرعت پاس بی نطیر بود به مسئله ادعای جوانگرایی در تیم ملی اشاره کرد و گفت: به نظر می رسد ادعا های جوانگرایی و تغییر نسل فقط کنار گذاشتن سعید معروف بود درصورتی که معروف می توانست با مدیریت خود تیم را از آشفتگی نجات دهد. یکی از برزگترین های عیب های تیم ملی ضعف مدیریتی بود.

گفت و گو: جمشید حمیدی