پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

مهدوی: النصر برای پرسپولیس غول نیست

کارشناس و پیشکسوت فوتبال اعتقاد دارد تیم‌ های النصر و الدحیل در آسیا غول نیستند.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: محمدرضا مهدوی پیشکسوت فوتبال در ارتباط با همگروهی تیم پرسپولیس با تیم النصر عربستان و نیز شرایط تیم پرسپولیس در لیگ برتردیدگاه متفاوتی دارد که چنین مطرح کرد.

* عملکرد چند فصل اخیر پرسپولیس نشان می‌دهد این تیم همواره یکی از قطب‌های مهم فوتبال آسیا بوده است. پرسپولیس نه تنها برای خودش اعتبار ایجاد کرده بلکه با هوادارانی هم که دارد برای آسیا خوشنامی آورده است.

* النصر قطعاً از این پرسپولیس ترس دارد چون النصر با وجود تمام ستارگانش با حضور در پلی آف توانست به مرحله گروهی برسد اما پرسپولیس سرگروه بود. قطعاً پرسپولیس خوشنام تر از النصر است.

* النصر نه تنها به حضور رونالدو، مانه، بروزوویچ و باقی ستاره‌هایش افتخار می‌کند بلکه تیم‌های رقیبش هم از این موضوع خوشحال هستند. بازیکنی که می‌خواهد جلوی رونالدو بازی کند کوه انگیزه است چون می‌داند کل دنیا همان بازی را می بیند و شاید ستاره اقبالش برای شهرت و ترانسفر خوب در همان یک دیدار باشد.

* من چالش بازی با ستارگان را سخت ولی جذاب می‌بینم. این اتفاقی است که نصیب هر بازیکنی نمی‌شود اما حالا تیم‌های ایرانی می‌توانند از آن بهره ببرند.

* من فکر می‌کنم پرسپولیس می‌تواند از مرحله گروهی صعود کند. النصر و الدحیل مقابل تیم فعلی پرسپولیس ترس خواهند داشت. آنها غول‌های پرسپولیس نخواهند بود.

* در خصوص وضعیت پرسپولیس در لیگ برتر باید نقل و انتقالات این تیم را آنالیز کرد. لیست خرید یحیی در بخش مهاجمان فراهم نشد. او با موجودی فعلی فوق‌العاده نتیجه گرفته است. یحیی شخصیت و اعتبار پرسپولیس را افزایش داد. ریسک پذیری او در همین دیدار با ذوب آهن باعث جلوگیری از شکست شد.

* باشگاه بودجه کافی نداشت تا کمبود مهاجم کاملاً مشهود باشد. دلسوزی یحیی باعث می‌شود هر بازیکنی را جذب نکند وگرنه برایش کاری نداشت مهاجم خارجی درجه چندم بگیرد. باتوجه به کمبود یک مهاجم هدف و ششدانگ بار‌ پرسپولیس شخصیت قهرمانی را دارد.