چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه

مهدوی کیا: دلتنگ بازی در پرسپولیس هستم

هادی مهدوی کیا برادر مهدی مهدوی کیا این روزها مشغول اداره آکادمی فوتبالی است که 154 بازیکن را در رده های سنی مختلف پرورش و تحت تعلیم قرار داده...

مهدوی کیا در گفت و گو با خبرگزاری البرز ورزشی گفت: مدرسه آکادمی فوتبالی در اتوبان بعث داریم که در رده های سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان پذیرش هنرجو می کند. مدرک مربیگری B آسیا را اخذ کرده ام و در حال حاضر دوست دارم در آکادمی به جوانان با استعداد خدمت کنم تا در آینده مسیر جدیدی را در پیش بگیرم.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما که برادرتان این روزها مشغول به چه کاری است، گفت: مهدی در هامبورگ آکادمی فوتبالی دارد که در آن بازیکنان با استعداد را پرورش می دهد. از طریق اینترنت و فضای مجازی با او در ارتباط هستم. باوجودی که مهدی از ایران دور است اما مدرسه فوتبالمان را زیر نظر دارد تا در صورت رویت بازیکنی با استعداد بالا مقدمات حضور در اروپا را برایشان فراهم سازد. هدفمان پرورش بازیکنان مستعد است تا آنها در نهایت به تیم های باشگاهی و تیم ملی راه پیدا کنند و یا حتی لژیونر شوند. قصد داریم با خدمت به نسل جوان دینمان را به فوتبال کشور ادا کنیم.

بازیکن سال های 72 تا 81 باشگاه پرسپولیس ادامه داد: در زمان مربیگری علی پروین با برادرم همبازی بودم و باید بگویم دلتنگ آن دوران شده ام. اکنون که بازنشسته ام به دلیل مشغله کاری فراوان فرصت چندانی برای حضور در ورزشگاه ندارم و اکثر بازی های پرسپولیس را از طریق تلویزیون تماشا می کنم. از همبازی های قدیم بیش از همه با ادموند بزیک در ارتباط هستم.

مهدوی کیا که یکی از با اخلاق ترین بازیکنان پرسپولیس بود، در خصوص رواج ویروس کرونا در جهان و لطمات آن به بازیکنان طول به تعویق افتادن تمرینات و مسابقات نیز گفت: فوتبال یک ورزش گروهی و بر پایه تمرینات فشرده است و اگر بنا باشد تا بازیکن از تمرینات دور بماند دچار افت بدنی و روحی خواهد شد.

گفت و گو از: حسن امامقلی