پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
بازتاب والیبال قهرمانی آسیا

هرلحظه به شکلی بت عیار برآمد!

روزنامه نگاران و خبرنگاران ورزشی برحسب وظیفه سازمانی که دارند می توانند از زوایا مختلف سلایق گوناگون یک رویداد را به تصویر بکشانند و در قبال گفته ها و نوشته های خود پاسخگوی قانونی هم باشند اما از اینکه برخی مربیان و کارشناسان آسانسوری اظهار نظر می کنند در وهله اول خود را زیر سوال می برند.

بهمن سلطانی بازیکن سابق تیم ملی و مربی بین المللی در اینباره جمله ای معترضه دارد او با اشاره به مصاحبه یکی از دستیاران سابق سرمربی تیم ملی می گوید: ما اهالی والیبال باید منصف باشیم، یکروز تایید نکنیم و روز دیگر تکذیب نکنیم. افرادی که در یک تیم باشگاهی مانند سایپا مانند غریقی در دریا بودند حالا همه ی لطفی را که بهروز عطایی به آنها کرده بود را نادیده گرفتند من هم اعتقاد دارم که تیم ملی یا حتی فدراسیون والیبال احتیاج به خانه تکانی دارد اما فرهنگ والیبال مبتنی بر گفتمان منصفانه است.

متاسفانه سلطانی درست می گوید به قول مولانا افرادی هرلحظه به شکلی بت عیار برآمد دل بر او نهان شد و...

آشفتگی تیم ملی کنونی محصول بی توجهی کولاکوویچ است که از قضا بهروز عطایی نتوانست به آن سر وسامان ببخشد او آنقدر که غرق در فضای مجازی بود و درگیر این و آن شد سر رشته را از دست داد ولی اینک فدراسیون والیبال و کادرفنی تیم ملی برسر دوراهی تردید قرار گرفته است و دریغ از شهامت در اتخاذ یک تصمیم تاریخی و شجاعانه!

فرق ما و ژاپن

رفتار و کردار ژاپنی ها برخاسته از فرهنگی است که آنها را به لحاظ اجتماعی و ورزشی سرآمد قاره کهن قرار داده است و می بینیم که در والیبال به قدرتی بزرگ تبدیل شده است. فوق ستاره هایی مانند ناکاگایجی و... با طیب خاطر پذیرفته اند که دانش و مدیریت تئوریسن بزرگ به نام بلین می تواند والیبال چشم بادامی ها را احیا کند و در نشستی که 40 نفر از خبرگان والیبال ژاپن حضور داشته اند به اتفاق از برنامه های مربی فرانسوی حمایت کرده اند اما ما در اینجا دائم در کارگاه پنبه زنی علیه هم کمان می کشیم و حتی حامیان همیشگی خود را از خیره سری به انگ های مختلف متهم می سازیم و تا زمانی که اینگونه باشیم هیچ فردی در ورزش ایران حاشیه امنیت نخواهد داشت.

حیف است که با خود خوری ها استعداد های ناب ایران را به وادی سرخوردگی بکشانیم، وقتی مدیریت باشد همه از ایشیکاوا گرفته تا نیشیدا و شخص سرمربی تابعیت از رفتار فرهنگی حاکم بر ورزش والیبال جهان را رعایت می کنند.

در ارومیه از هر بازیکنی که درخواست مصاحبه یا گرفتن عکس یادگاری می شد بدون قیافه گرفتن و ناز کردن صمیمانه کنار مردم قرار می گرفتند اما در والیبال ما بازیکن علیه مربی، خبرنگار، مسئول و... گارد می گیرد و مورد حمایت نیز واقع می شود و این شیوه نامرضیه در نهایت یقه ی فدراسیون نشینان را خواهد گرفت.

نویسنده: جمشید حمیدی