پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

تصمیم جدید گل محمدی؛ بازی با مهره ها

اینکه جای خالی یک مهاجم هدف ششدانگ در خط حمله تیم پرسپولیس برای قهرمان سه گانه مشکل ساز شده است شکی وجود ندارد اما این دلیل بر آن نیست که تیم پرسپولیس به پایان خط رسیده باشد.

در تیم پرسپولیس بازیکنانی دیده می شوند که به لحاظ فنی نقش سه گانه را دارند. وحید امیری، علی نعمتی، محمد عمری، گولسیانی، سروش رفیعی و یاسین سلمانی نمونه ای از بازیکنان سه گانه پرسپولیس به شمار می آیند که اتفاقا برخلاف نظریات برخی ها دست گل محمدی را باز گذاشته اند.

در دیدار پرسپولیس با ذوب آهن جرقه ای از ایجاد تغییرات آنی زده شد. قرار دادن گولسیانی در خط حمله به عنوان مهاجم سرزن خیلی زود مشکل گل محمدی را حل کرد. گولسیانی نشان داد تا زمان خرید یک مهاجم تخصصی می تواند یک مهاجم ثابت در خط حمله در نواختن توپ های ارسالی از کناره ها باشد.

او بار ها این هنر فنی و فردی را با ثبت گل هایش به تصویر کشانده است. در کنار این نکته اکنون گل محمدی دو مهاجم سایه در پشت سر مهاجمان در اختیار دارد که محمد عمری و یاسین سلمانی هستند. این دو در روز بازی با ذوب آهن از لحظه ای که وارد میدان شدند، چهره تیم پرسپولیس را تغییر دادند تا به یک تیم روان تبدیل شده و در نهایت گل راحت رقم بخورد.

گل محمدی می تواند در دیدارهایی که حریفان با تاکتیک اتوبوسی در برابر پرسپولیس ایستادگی می کنند از هنر فردی بازیکنانش در کار گروهی تیمش سود برده و عملا تغییراتی را در کسب نتیجه ایجاد سازد. بی شک سرمربی تیم پرسپولیس به این نکته به صورت تاکتیک موقت توجه خواهد داشت تا مهاجم تخصصی و خارجی که در راه است در ترکیب ثابت به کار گرفته شود.

گزارش: اکبر عزیزی