پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
حضور هفت مربی طی 13 سال

عطایی: عبادی پور خط نخورده است

سرمربی تیم ملی والیبال میهمان برنامه جذاب و انتقادی ورزشگاه شبکه پنج بود.

 کاظم زاده مجری توانای این برنامه سعی کرده که با پرسش های انتقادی مصاحب خود را به چالش بکشاند اما بهروز عطایی با تسلط خوبی که از نظر عصبی داشت پاسخ های محکمه پسندی را ارائه داد و سعی نکرد با  فرافکنی دشمن تراشی های متداوله را به تصویر بکشد.

عطایی گفت: 30 بازیکن در فهرست تیم ملی قرار دارد که از همه ی آنها برحسب میزان آمادگی که دارند استفاده می کنیم و میلاد عبادی پور هم هرگاه آماده بود به میدان آمد بنابراین این که می گویند او را خط زده ایم ناشی از اطلاعات غلطی است که از جمله صدا و سیما داده می شود.

ما در پست های سرعتی و پاسوری به ثبات رسیده ایم اما در پست قدرتی که بسیار هم اهمیت دارد از هفت بازیکن نزدیک به هم سود برده ایم، هیچ تیمی در دنیا به اندازه تیم ملی ایران درگیر آسیب دیدگی پیاپی بازیکنانش نبود.

اینکه به طور دائمی از کادرفنی انتقاد می شود نمی دانم سرمنشا آن کجاست اما شب گذشته برزیل با آن همه نام و نشان به آرژانتین باخت، چقدر از سرمربی تیم ملی برزیل انتقاد شد؟ اینکه می گویند دستیار آرژانتینی در اثر اختلاف دو بازیکن جدا شد واقعیت ندارد باشگاه مبدا به وی اجازه ادامه کار نداده بود، او پاسور تیمی بود که قهرمان جهان شد ضمن اینکه پاول هم سوای دانش بندسازی دستیار مربیان بزرگی مانند آنتیگا، هنین و... بود، ما دنبال چند مربی دیگر هم بودیم اما شرایط آنها را نمی توانست برطرف سازد.

از سید موسوی و میلاد عبادی پور به عنوان کاپیتان های تیم ملی مشورت می گرفتم آنها عصای دست من بودند و این روال در همه جای دنیا رایج است.

نزدیک به یک دهه تیم ملی ژاپن را شکست دادیم و سه بار هم آنها ما را بردند آیا زمانی که به ما باخته بودند مانند کادرفنی تیم ایران مورد هجمه واقع شده بودند؟

نیمکت مربیان همه ی تیم های ملی دنیا از ایتالیا گرفته تا فرانسه و سایر کشور ها از افرادی به عنوان دستیار استفاده کرده است که هیچکس آنها را نمی شناخت اما یک دستیار آنالیزو مربی گرفته اند با دستیاری که بدنساز و مربی بوده است، حالا چطور در تیم ایران همه از این بابت ایراد می گیرند و از مربیانی نام می برند که کارشان سرمربیگری در تیم های باشگاهی است.

در ایتالیا لوکچتا کاپیتان سابق تیم ملی وظیفه گزارشگری تلویزیون را برعهده دارد، آیا به ما این حق را می دهید که بپرسیم گزارشگران ما در مقایسه با لوکچتا کجای کار هستند؟

رئیس فدراسیون از من حمایت کرد، طی 13 سال گذشته هفت مربی روی نیمکت تیم ملی نشسته بودند همه ی آنها حتی اواخر کار ولاسکو مورد انتقاد و هجمه قرار گرفته بودند، طبیعی است که من با دو خط آمده ام و با یک خط هم از سرمربیگری تیم ملی کنار می روم.

اما افکار عمومی و رسانه ها همانگونه که حسین معدنی را نشانه گرفته بودند امروز مرا مورد انتقاد قرار می دهند که نمی دانم سرمنشا آن کجاست. مربیان سیبل می شوند اما شاکله فدراسیون دست نمی خورد.

برداشت: جمشید حمیدی