پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
تحلیلی بر مسابقات حساس جهانی صربستان

بلگراد میزبان یلان کشتی جهان

مسابقات جهانی کشتی از ۲۵ شهریور ماه به میزبانی بلگراد آغاز خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: شاید خبر مهم درباره این مسابقات بازگشت روسیه و بلاروس به رقابت ها باشد و پیش از این خیلی ها گمان می کردند بدون آن ها، مسابقات حساسیتی ندارد؛ با این وجود بررسی ها و آمار ها، نشان می دهد کشتی گیران روسی الاصل از ایالت های مختلف این کشور مانند داغستان، یاکوتسک و… به تعداد زیاد در سایر کشورها حاضرند و قرار است در بلگراد با پرچم دیگر کشورها کشتی بگیرند.

اتفاقی که سال های قبل هم رخ داده اما امسال تعداد آن بسیار بیشتر شده تا جایی که جنگ با تزارها فقط به رقابت با یک یا دو کشتی گیر خلاصه نشود؛ بلکه در هر وزن چندین کشتی گیر روسی الاصل حضور دارند که برای کشورهای مختلف مانند آذربایجان، بلاروس، بحرین و… کشتی می گیرند که همین موضوع بیانگر سطح بالای مسابقات و البته سختی کار کشتی گیران است.

بر اساس لیست اولیه، در مسابقات جهانی صربستان ۳۶۲ کشتی گیر آزادکار حضور دارند؛ البته در این لیست هنوز اسامی ملی پوشان روسیه قرار داده نشده اما کشتی گیران بلاروسی بدون پرچم در لیست اولیه هستند. در واقع بر این اساس، به ۴۴ کشتی گیر روسی الاصل به عنوان کشتی گیران سایر کشورها در کشتی آزاد به روی تشک خواهند رفت که ۲۳ نفر از آن ها، یعنی بیش از ۵۰ درصد از این نفرات اصالتی داغستانی دارند.

از با تجریه ترین نفرات در این بخش می توان به ماگومد ابراگیم اف، کشتی گیر کشور ازبکستان اشاره کرد که اصالتی روسیه ای دارد و در کارنامه اش برنز المپیک و قهرمانی آسیا هم دیده می شود. البته این آزادکار ۳۸ ساله هنوز در مسابقات جهانی به سکو نرسیده و امسال به دنبال تحقق رویای دیرینه خود است.

علاوه بر ابراگیم اف، نفرات مطرح دیگری مانند حبیب کادی ماگمدوف، نایب قهرمان المپیک در وزن ۷۴ کیلوگرم نیز قرار است در ترکیب کشور بلاروس به روی تشک برود.

با این وجود در بین لژیونرهای کشتی روسیه که با پرچم دیگر کشورها کشتی می گیرند، تنها زلیم خان آباکاروف، کشتی گیر وزن ۵۷ کیلوگرم آلبانی موفق شده به قهرمانی جهان برسد و نفراتی از جمله اسماعیل موسوکایف نماینده مجارستان، ماگومدگاجی نوروف نماینده مقدونیه، ابوبکر آباکاروف، عثمان نورماگمدوف و ماگومدخان ماگمدوف که هر سه برای آذربایجان کشتی می گیرند، تنها به برنز جهان رسیده اند.

از طرفی ۴ کشتی گیر داغستانی شامل علی بیگ علی بیگیف در وزن ۶۵ کیلوگرم، ماگومد رسول اسلوف در وزن ۷۴ کیلوگرم، ماگومد شاریپوف در وزن ۸۶ کیلوگرم و احمد تاج الدینوف در وزن ۹۷ کیلوگرم، با پرچم بحرین به روی تشک می روند و اولین حضور خود در رقابت های جهانی را تجربه می کنند.

علاوه بر این نفرات، عبدالمجید کودیف در وزن ۶۵ کیلوگرم برای تاجیکستان، ماگومد بشیر خانیف در وزن ۷۰ کیلوگرم برای آذربایجان و گادجی راجابوف در وزن ۹۲ کیلوگرم برای بلاروس، نفراتی هستند که برای اولین بار در جهانی شرکت می کنند.

از دیگر کشتی گیران روسی الاصل حاضر در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ هم می توان به افرادی از جمله: رمضان رمضانوف ( ۷۰ کیلوگرم بلغارستان)، مراد کورماگمدوف (۷۴ کیلوگرم مجارستان)، یعقوب شیخ جمالوف (۷۴ کیلوگرم رومانی)، زائور افندیف (۷۹ کیلوگرم صربستان)، ژاورایل شاپیف (۸۶ کیلوگرم بلغارستان)، یوسف باتیرمورزائف (۱۲۵ کیلوگرم قزاقستان)، و ماگومد گاجی نوراسولوف (۱۲۵ کیلوگرم صربستان) اشاره کرد.

نکته جالب اینجاست که تمام نفرات ذکر شده اصالتا اهل ایالت کشتی خیز داغستان هستند و علاوه بر آن ها، نفراتی از دیگر ایالت های روسیه هم با پرچم سایر کشورها در بلگراد حاضر می شوند که در ادامه اسامی آن ها را می خوانید.

آریان تیوترین (۵۷ کیلوگرم، بلاروس)، ولادیمیر اگوروف (۵۷ کیلوگرم، مقدونیه شمالی)، آندری بکرنف (۶۱ کیلوگرم، بلاروس)، گئورگی اوکوروکوف (۶۱ کیلوگرم، استرالیا)، نیکولای اوخلوپکوف (۶۱ کیلوگرم، رومانی)، نورگون اسکریابین (۶۵ کیلوگرم، بلاروس)، اسلام دودایف (۶۵ کیلوگرم، آلبانی)، علی عمرپاشایف (۷۴ کیلوگرم، بلغارستان)، ارسلان بوداژاپوف (۷۴ کیلوگرم، قرقیزستان)، ختیک تسابولوف (۷۴ کیلوگرم، صربستان)، تایموراز سالکازانوف (۷۴ کیلوگرم، اسلواکی)، ماگومت اولویف (۷۴ کیلوگرم، تاجیکستان)، آخساربک گولایف (۷۹ کیلوگرم، اسلواکی)، رسول تیخایف (۸۶ کیلوگرم، بلاروس)، تیموراز فریف (۸۶ کیلوگرم، اسپانیا)، ارزو ایزاکوف (۸۶ کیلوگرم، اردن)، بوریس ماکویف (۸۶ کیلوگرم، اسلواکی)، ارماک کاردانوف (۹۲ ​​کیلوگرم، اسلواکی)، احمد باتایف (۹۷ کیلوگرم، بلغارستان)، ولادیسلاو بایتساف (۹۷ کیلوگرم، مجارستان) و آیال لازارف (۱۲۵ کیلوگرم، قرقیزستان) همگی نفراتی هستند که قرار است با پرچم سایر کشورها در مسابقات جهانی کشتی آزاد ۲۰۲۳ کشتی بگیرند در حالی که همگی اصالتی روسی دارند.