پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
چند کلمه برای عباس جدیدی عزیز

آداب گفتن و نوشتن...

قهرمانان ورزشی که خوشبختانه همه به زیور تحصیلات عالیه آراسته شده اند به حتم آداب سخن گفتن، رفتار و کردار اجتماعی را آموخته اند و می دانند که در مواجهه با مردم و افکار عمومی آنچه که مورد قضاوت قرار می گیرد نحوه برخورد با افکار عمومی است.

ورزشکار برای اینکه بزرگ بماند باید بزرگمنشی پیشه کند و اقوال و گفتارش مورد قضاوت جامعه قرار می گیرد، به همین دلیل فکر می کنیم قهرمانان والا مقام ورزشی ایرانی کتاب بوستان و گلستان سعدی ایران را خوانده اند و می دانند تا مرد سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد.

چندی است که عباس جدیدی بزرگمرد کشتی ایران که وارث افتخارات بزرگی در این ورزش پهلوان خیز است با استوری ها و گوشه کنایه هایش علیرضا دبیر را مورد خطاب قرار می دهد. جدیدی همانند دبیر از دوستان دیرین ما و از مباهات ورزش ایران در عرصه های بین المللی است و به حتم می داند که به خاطر حفظ حرمت جامعه کشتی نباید کلمات و ادبیاتی را بیان کند که مورد اعجاب خوانندگان شود.

انتقاد ها و رودرویی های یک خانواده باید به صورت درون خانوادگی حل شود و کشاندن مباحث و استفاده از واژه هایی که ناسپند و مظلوم است مانند چوب دو سر طلا است که ترکش آن به طرفین برخورد خواهد کرد.

باتوجه به اینکه مردم جامعه پهلوان پرور ایران همواره قهرمانان بزرگان کشتی را با صفات پهلوان و انسانی برمی شمارند به عنوان یک نشریه ی تخصصی ورزش که طول تاریخ فعالیتش احترام به کسوت و شخصیت را ترویج داده از آقای عباس جدیدی و همه ی قهرمانان ورزشی که با هم اختلاف نظر دارند درخواست می کنیم که نقد ها و نظر های خود را در زر ورق پیچیده یا در محافل وابسته به کشتی مطرح سازدند و آبروی همدیگر را حفظ کنند.

نویسنده: رضا اسماعیلی